Edició 2117

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 12 de maig del 2024
Edició 2117

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 12 de maig del 2024

La tuneladora de l’L9 està aturada a menys de 500 metres de Mandri pel desgast de la màquina

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La tuneladora de les obres de l’L9 del metro està aturada a menys de 500 metres de Mandri, segons ha avançat aquest dilluns ‘La Vanguardia’ i han confirmat fonts de Territori a l’ACN. En concret, s’ha decidit fer parar els treballs per “revisar i posar a punt la roda de tall”, que s’havia desgastat més del previst pel tipus de terreny de la zona a excavar. La previsió de Territori és que les excavacions es reprenguin a finals de maig, i s’arribi cap a l’estiu del 2024 al pou de Mandri. Allà, la tuneladora es revisarà de nou abans d’encarar els 1,6 quilòmetres pendents fins a l’estació de Lesseps. Mentrestant, la resta d’obres de l’L9 continuen en marxa, com els pous per a les estacions de Sarrià i Mandri, o la llosa intermitja.

La tuneladora està aturada des de finals del mes de febrer d’aquest any, a just mig quilòmetre del pou de Mandri, on s’ha optat per revisar la roda de tall per encarar amb garanties el darrer tram, format per granit, ja que s’han trobat “més dificultats de les previstes” pel tipus de terreny, segons fonts del Departament de Territori. En una visita d’obres al juliol de l’any passat al pou de Sarrià, la Generalitat va assegurar que la tuneladora arribaria a Mandri a finals del 2023 i a Lesseps a finals d’aquest any, uns terminis que ara han quedat alterats.

Publicitat

Els treballs es reiniciaran a finals de maig i la tuneladora arribarà a Mandri a l’estiu, on es revisarà de nou el seu estat i es posarà a punt per afrontar el tram d’1,6 quilòmetres pendent de perforar fins a Lesseps.

Mentrestant, els treballs de la construcció del tram central de l’L9 continuen en diferents trams. A Sarrià, ja hi ha el pou de l’estació de 72 metres de profunditat i s’han excavat 46,59 metres, l’equivalent al 60%, i es calcula que a la segona meitat d’any es comenci a executar la galeria de connexió entre el pou i el túnel.

En el cas de Mandri, el pou, de 73 metres de profunditat i que travessarà el túnel, ja està finalitzat des de finals del 2023. Durant al gener, s’ha tallat un tram del mateix carrer per ampliar l’ocupació de les obres per a l’execució del vestíbul i sortida d’emergència de l’estació.

Per últim, les obres d’execució de la llotja intermitja es van reprendre al gener i actualment s’està formigonant la plataforma que suportarà la via inferior entre Lesseps i Guinardó. Durant aquest mes, es preveu iniciar la construcció de les estructures de suport de la llosa intermèdia entre Maragall i Lesseps, segons la Generalitat. Es tracta de la llosa que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens.

D’altra banda, el mes passat es van adjudicar, en dos contractes diferents, les obres de les estructures interiors de Guinardó  i Maragall. Els treballs començaran al voltant d’aquest estiu.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió