Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

La mesa prioritza el hub de descarbonització per substituir Nissan i busca un projecte secundari per a Zona Franca

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La mesa de reindustrialització de Nissan ha decidit prioritzar el hub de descarbonització com a candidat, després de la negativa de Great Wall Motors (GWM). La comissió busca un projecte secundari per compartir l’espai de Zona Franca amb el consorci d’empreses liderat per QEV, que es quedaria amb la majoria dels terrenys. Els sindicats han pressionat perquè l’opció complementaria també fos industrial i no logística i han avisat que “no descarten mobilitzar-se”. La mesa estudiarà les opcions que s’han posat sobre la taula i es tornarà a reunir el 29 de desembre. La decisió final sobre el futur de les tres plantes s’allarga fins passat les vacances de Nadal i fonts sindicals assenyalen que és probable que no hi hagi un acord fins al febrer.

A la sortida de la reunió, els sindicats han amenaçat que si “la primera opció” per fer de complement al hub són projectes logístics els treballadors tornaran als carrers. “Que ningú pensi que perquè els treballadors ja no són al seu centre de treball ens han desmobilitzat. Els treballadors volen la seva feina i la defensaran fins al final”, ha dit el secretari general de CCOO a Nissan, Miguel Ángel Boiza, en declaracions als mitjans a la sortida de la trobada.En un comunicat conjunt, les administracions i Nissan han explicat que el grup d’automoció belga Punch ha manifestat de nou l’interès a entrar al procés de reindustrialització amb una revisió del projecte inicial. Els membres de la mesa han sol·licitat reprendre les negociacions amb els belgues per clarificar la proposta i estudiar si pot ser complementària al hub.Com a alternativa per compartir l’espai de Zona Franca, s’han posat sobre la taula projectes que havien quedat en un segon pla com el de Mecalux; així com diverses promotores logístiques com Merlin Properties, Consum o Goodman, que ha traslladat la seva total disponibilitat per “establir les aliances necessàries” en un comunicat emès previ a la reunió. En la pròxima trobada, el 29 de desembre, s’analitzarà la viabilitat d’aquests projectes i a partir d’allà es continuarà negociant i treballant, amb les plantes de Nissan ja totalment tancades. “No podrem prendre decisions sense tenir claredat de les inversions, qui les avala i quins projectes són els que s’accepten”, ha explicat el secretari general de Sigen-Usoc a Nissan, Miguel Ruiz.Pel que fa al projecte per a fer el manteniment de vehicles blindats militars ha tornat a quedar descartat i el Ministeri d’Indústria ha comunicat que el consorci Tess Defence s’havia retirat definitivament de la cursa, tot i les queixes dels sindicats, que veuen el projecte com una manera de continuar produint vehicles i donant feina a proveïdors. “Continuem demanant a les administracions que no posin només bones paraules, sinó que posin projectes i quan ho facin que no els retirin d’un dia per l’altre”, ha dit Boiza.La proposta de Silence es manté com a projecte principal per reindustrialitzar les instal·lacions de Nissan de Montcada. Pel que fa a Sant Andreu, les converses són amb el hub de descarbonització. En el comunicat conjunt emès posterior a la mesa, s’indica que tots dos processos “avancen a molt bon ritme”.”Nissan continuarà donant suport a la feina de la comissió de reindustrialització. Després de la reunió d’avui, intensificarem el suport al pla alternatiu per aconseguir solucions de reindustrialització a les tres plantes” ha afirmat Frank Torres, responsable de les Operacions Industrials de Nissan a Espanya, en declaracions recollides a la nota.Nissan va acabar aquest dijous definitivament la producció de vehicles a les plantes de Barcelona amb el muntatge de l’última ‘pick up’ Navara a la Zona Franca. L’altre model que actualment s’acoblava en aquesta planta, la furgoneta elèctrica e-NV200, va deixar de produir-se el 9 de desembre. D’aquesta manera, l’automobilística posa fi a 40 anys d’història, en els quals ha produït més de 3,34 milions de vehicles de 15 models diferents Barcelona.La multinacional japonesa va anunciar fa un any i mig que tenia la intenció de tancar les tres plantes que tenia a Catalunya, la de Zona Franca, la de Montcada i Reixac i la de Sant Andreu de la Barca, argumentat que les instal·lacions no eren competitives. Els sindicats, però, van denunciar que la multinacional havia “ofegat” les instal·lacions, traient models sense substituir-los i permetent fugues de vehicles a fàbriques de Renault, soci de Nissan. Just abans d’anunciar el tancament, la planta de la Zona Franca ha anat perdent producció fins a quedar-se en un 30% de la seva capacitat i amb només tres models.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió