La Fira Argillà d’Argentona torna als carrers del centre del municipi amb 60 expositors

|

- Publicitat -

ACN Argentona – La Firà Argillà d’Argentona recupera enguany la plena normalitat després de la pandèmia tornant als carrers del centre del municipi. Ho farà amb 60 expositors, la majoria catalans i d’altres provinents de països com França, Itàlia, Marroc, Eslovènia o Equador. Les parades es complementaran amb una àmplia oferta d’activitats per remarcar el valor cultural de la ceràmica. Així, per exemple, cada dia es faran demostracions de terrissa tradicional i tallers de torn per als més petits a la plaça de Vendre. Per als adults, a banda d’una exposició i una mostra de cinema, es realitzarà un taller de rakú on es pintaran peces ceràmiques que després seran cuites al foc en públic. El càntir 2023 és obra de la dissenyadora tèxtil Nani Marquina.

Com a novetat, aquesta edició es podrà veure a la plaça de l’Església una acció artística a càrrec de Daniel Caselles. L’artista farà una demostració d’ordir el fang, una tècnica antiga amb la qual crearà peces ceràmiques de grans dimensions. A aquesta mateixa ubicació es clourà la fira, com és tradició, el diumenge al vespre amb la trepitjada de fang.

Publicitat

Un any més, el museu del càntir acollirà una exposició artística d’alta qualitat. Enguany es tracta de ‘La certeza oculta’, de María Oriza, una mostra en què la reconeguda artista contemporània cerca la fusió entre escultura i dibuix, donant lloc a formes innovadores, però que mantenen sempre la simplicitat i la simetria.

També tindrà lloc durant la fira la mostra de cinema Cineràmica. Enguany, s’enfocarà en dos temes: La Factoria de Núvols, un projecte que realitzava mostres de ceràmica cuita a diferents indrets, i el treball de María Oriza, que comptarà amb la presència de l’artista per participar al col·loqui.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió