ACN Barcelona – Junts per Catalunya buscarà una majoria “alternativa” a la Diputació de Barcelona i descarta reeditar el pacte amb el PSC. L’executiva ha apostat per forjar una altra aliança, sense concretar amb qui però prioritzant pactes independentistes. La decisió arriba després de dies de debat intern sobre si repetir o no l’entesa a l’ens supramunicipal amb els socialistes, una institució amb un pressupost d’uns 1.300 milions d’euros. La Diputació de Barcelona és l’única que no està tancada. A Tarragona i Lleida governaran ERC i el PSC, mentre a Girona ho farà una coalició independentista entre JxCat i els republicans. Perquè sigui possible a Barcelona, caldrà sumar el diputat de Tot per Terrassa i que no hi hagi aliances com les de l’Ajuntament.
El ple de constitució de la Diputació de Barcelona està previst per a principis de juliol, encara sense data. La majoria absoluta se situa en 26 diputats. Un pacte de Junts (12) i ERC (11) seria insuficient. Sumant el diputat de Tot per Terrassa, podrien arribar fins als 24, que guanyarien els 23 dels comuns i el PSC. Tot plegat, sense tenir en compte si el PP (4) s’implica com a l’Ajuntament o no. En la primera votació cal majoria absoluta; en la segona volta, el candidat amb més suport és elegit president de l’ens supramunicipal.


