Edició 2953

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 26 de agost del 2026

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 26 de agost del 2026

IAG dispara els seus beneficis fins als 2.655 milions d’euros el 2023, sis vegades més que l’any anterior

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El grup IAG va obtenir uns beneficis de 2.655 milions d’euros durant l’any passat davant els 431 milions d’euros del 2022, segons ha informat el hòlding a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Es tracta de sis vegades més que l’exercici anterior gràcies a l’impuls de dues de les seves aerolínies, Vueling i Iberia. La primera, amb base a Barcelona, ha declarat uns beneficis de 396 milions d’euros, mentre que l’aerolínia espanyola amb hub a Madrid va obtenir-ne 940. Pel que fa els ingressos del hòlding, van créixer un 27,7%, fins als 29.453 milions d’euros.

En un comunicat, IAG subratlla que les companyies de grup van experimentar un augment significatiu de la seva rendibilitat el 2023, amb Iberia i Vueling al capdavant amb nivells rècord de benefici d’explotació. En aquest sentit, Iberia i Vueling van augmentar la seva capacitat davant el 2019, operant al 103,2% i al 108,5% dels nivells del 2019, respectivament.

Publicitat

British Airways , per la seva banda, va operar una capacitat de passatgers més baixa en relació al 2019 per l’endarreriment en la restauració dels trajectes cap a la regió Àsia-Pacífic, ja que és una àrea que va tardar més en aixecar les restriccions.

El conseller delegat d’IAG, Luis Gallego, ha destacat la capacitat de recuperació de la companyia fins acostar-se a nivells previs al covid-19 en la majoria dels seus principals mercats. De cara aquest any, IAG espera que la demanda continuï sent sòlida, en especial en els viatges d’oci. En aquest sentit, explica que un 92% dels ingressos previstos per al primer trimestre del 2024 coberts i més del 62% per al primer semestre del 2024, xifres que superen les de l’any passat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió