ACN Barcelona – La Fundació Contorno Urbano ha guanyat el Premi Lluís Carulla 2022 d’emprenedoria cultural, segons ha anunciat la Fundació Carulla. Els guardons s’han entregat aquest dimarts a l’espai Ideal de Barcelona. Es tracta d’uns distintius que reconeixen cada dos any iniciatives culturals que transformen i milloren la societat catalana amb una dotació de 100.000 euros. En concret, la Fundació Contorno Urbano rebrà 70.000 euros per desenvolupar els eu projecte i per a l’acompanyament de mentors culturals i empresarials durant dos anys. D’altra banda, Periferia Gold Battle ha estat reconeguda com a Millor Idea i rebrà 30.000 euros per a la incubació i prototipat del projecte i per a l’acompanyament de mentors culturals i empresarials durant un any.
El projecte Mòdul de la Fundació Contorno Urbano està ubicat a la zona de la Florida-Hospitalet de Llobregat, al barri de les Planes, i preveu un equipament cultural amb materials recuperats amb la participació dels veïns de barris amb grans desigualtats socials.
L’equipament està basat en l’ecodisseny i planteja una nova manera de fer comunitat basada en bona part en l’autogestió. La intenció dels impulsors del projecte és continuar ampliant i millorant el Centre Ecològic Cultura de l’Hospitalet i replicar-lo a altres territoris i barris, com per exemple, a Sant Vicenç dels Horts, al barri de Can Roses, on ja s’està treballant per tenir l’equipament a punt el juny del 2023.
Pel que fa a Periferia Gold Battle, es tracta d’un projecte d’inserció social que utilitza el rap i la cultura urbana per crear vincles entre joves i educadors socials promovent les batalles de rap en català. El projecte, promogut per l’Associació Cultural Llobregat Block Party, pivota sobre Gold Battle, un reconegut campionat de batalles de ‘freestyle’.
A la gala també s’ha lliurat el Premi Francesc Candel 2022 a l’aliança entre l’artista audiovisual Melisa Ramírez i la Fundació Babel Punt de Trobada. El Premi Candel, dotat amb 15.000 euros, impulsa projectes que fomenten la inclusió de persones migrades a través de l’art i la cultura. Aquest any, els projectes havien d’estar promoguts per artistes en col·laboració amb entitats socials que treballen en favor de la cohesió social, la millora de la convivència i l’ús del català.
L’acte de lliurament del Premi Lluís Carulla ha comptat amb la participació artística de Kamchàtka, guanyador del darrer Premi Max a millor espectacle de carrer, i de Duo Laos amb la col·laboració de Nilak, projecte guanyador del Premi Lluís Carulla 2020.



