Edició 2707

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de desembre del 2025
Edició 2707

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de desembre del 2025

ERC vol que Rajoy, Saénz de Santamaría i García Castellón vagin a la comissió d’investigació de l”operació Catalunya’

|

- Publicitat -

ACN Madrid – ERC vol que l’expresident Mariano Rajoy, l’exvicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría i l’excomissari José Manuel Villarejo compareguin a la comissió d’investigació sobre l”operació Catalunya creada el mes passat al Congrés. Tal com consta al pla de treball dels republicans, es reclama l’assistència de mitja dotzena de ministres populars, polítics com Pablo Casado o Alberto Núñez Feijóo i noms de la judicatura com el magistrat Manuel García Castellón o el fiscal del Suprem Javier Zaragoza. ERC també reclama la desclassificació de tota la informació policial referida a noms rellevants de l’independentisme català, com l’expresident Artur Mas, el líder d’ERC, Oriol Junqueras, i les entitats sobiranistes ANC i Òmnium Cultural.

Al seu pla de treball, ERC demana que s’investigui “l’existència d’una trama para-policial al marge de la legislació i el control democràtic” i les seves vinculacions amb “interessos i entramats privats o lobbies de pressió”. Així, demanen que aquesta investigació arribi també a possibles vincles entre la trama i organismes com Fincen, Sepblac i Uifand, i que també es coneguin les armes i dispositius que va utilitzar “al marge de la llei”.

Publicitat

A més, vol conèixer els arxius, gravacions i expedients dels estaments i persones investigats de manera irregular, i les partides pressupostàries que s’hi van destinar a càrrec dels fons reservats. En aquest sentit, reclamen que faci especial èmfasi, entre altres, en “la possible intromissió” a la sobirania del Principat d’Andorra “per ordre i interès dels responsables polítics investigats per la justícia andorrana”, i “en particular” de l’expresident del govern espanyol Mariano Rajoy, l’exministre Jorge Fernández Díaz i el també exministre Cristóbal Montoro.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió