ERC proposa crear “kits menstruals gratuïts” a la UE: “La pobresa menstrual és una gran realitat a Europa”

|

- Publicitat -

ACN Madrid – ERC ha proposat crear “kits menstruals gratuïts” a la Unió Europea i permetre una rebaixa impositiva a aquests productes al bloc europeu. Així ho ha plantejat aquest dimecres la seva candidata a les eleccions europees del 9 de juny, Diana Riba, en un acte al Nueva Economía Fórum de Madrid. “La pobresa menstrual és una gran realitat a Europa”, ha constatat la republicana, que defensa traslladar a Brussel·les la iniciativa impulsada pel Govern de Pere Aragonès aquesta legislatura. A més de repartir productes menstruals reutilitzables gratuïts, Riba creu que els productes per la regla s’han d’incloure en la llista europea que permet rebaixar a zero els impostos. D’altra banda, Riba ha aprofitat l’acte per cridar a la “mobilització” electoral.

“Si tots anem a votar, l’extrema dreta serà molt més petita”, ha assegurat. De cara a unes eleccions europees que Catalunya afronta amb la ressaca dels comicis catalans, Riba ha avisat que és “importantíssim activar a la ciutadania per anar a votar”. Especialment, tenint en compte que la “desafecció” desmobilitza el votant d’esquerres, ha advertit.

Publicitat

Preguntada per les opcions de la popular alemanya Ursula von der Leyen de revalidar el càrrec de presidenta de la Comissió Europea, Riba ha contestat que “està molt forta en el seu grup polític”, el Partit Popular Europeu. “Té moltes possibilitats de repetir, però no serà amb els nostres vots”, ha deixat clar. ERC tampoc va votar la seva elecció com a cap de l’executiu comunitari el 2019. De nou, la republicana ha criticat els populars per fer distincions entre “bona i mala” extrema dreta pensant en els pactes postelectorals.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió