Edició 2951

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 24 de agost del 2026

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 24 de agost del 2026

ERC lamenta la causa per terrorisme del Suprem i defensa la llei d’amnistia contra la “repressió” judicial

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – ERC ha lamentat que el Tribunal Suprem hagi obert causa penal per terrorisme contra Carles Puigdemont i Ruben Wagensberg en el ‘cas Tsunami’. La vicesecretària general de Drets, Llibertats i Lluita Antirepressiva del partit, Marta Vilaret, ha constatat que “un cop més” els jutges “han decidit intervenir a la democràcia i ser un actor polític més”. Vilaret ha criticat una decisió davant la qual, però, no s’ha mostrat sorpresa, perquè ve de la sala que ja va encapçalar les condemnes “a més de cent anys de presó” als líders independentistes catalans. En paral·lel, la republicana ha subratllat la necessitat que s’aprovi la llei d’amnistia, “que té més sentit que mai perquè la repressió no s’acaba”, ha insistit.

“Tothom sap que a Catalunya no hi ha hagut terrorisme, tothom sap que Tsunami Democràtic promovia protestes no violentes i que els indicis d’autoria de les persones acusades en aquesta causa són molt febles”, ha afirmat Vilaret. “Però això no impedeix que el Suprem hagi decidit que hi ha causa i que se la queda”, ha lamentat.

Publicitat

La republicana ha indicat que “és d’hora” per definir l’estratègia que el partit adoptarà davant de la causa, però sí ha afirmat que “a llarg termini” a ERC estan “convençuts” que les acusacions “no s’aguanten”. “No hi ha hagut terrorisme, no hi ha hagut violència i a més no hi ha proves de la participació d’aquestes persones en aquests fets”, ha insistit.

Per això ha considerat que l’actuació del Suprem és “instrumental” per tenir un “paper protagonista” en un procediment “que també inclou el debat de la llei d’amnistia”. Ha estat en aquest punt on ha considerat que la llei “té més sentit que mai perquè la repressió no s’acaba, i seguim tenint jutges decidits a fer política”.

I en un missatge sense citar-los a PSOE i Junts, Vilaret ha considerat que “fa molts dies que les negociacions haurien d’haver acabat”, i que “tothom hauria d’entrar en raó”. Per això ha desitjat que els propers dies hi hagi “acord”, perquè a ERC estan “convençuts que ningú serà capaç de desaprofitar una oportunitat històrica”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió