Els sindicats de Renfe i Adif avisen que “l’ambició política” del PSOE amb el traspàs de Rodalies “trenca” l’empresa

|

- Publicitat -

ACN Madrid – Els sindicats CCOO, UGT, CGT, Semaf, CGE i SF a Renfe i Adif han clamat aquest dimecres contra el traspàs del servei de Rodalies a la Generalitat que preveu l’acord d’ERC i el PSOE per investir Pedro Sánchez. Segons han alertat en una roda de premsa a Madrid, “l’ambició política” del text suposa el “trencament” dels drets dels treballadors i la “ruptura” del Grup Renfe. “Un cop més l’ambició política ha passat per sobre”, ha asseverat el president del comitè general, Andrés Rubio, que ha lamentat que no s’hagi escoltat als treballadors. Els sindicats, que han convocat una vaga de cinc dies, temen també que “s’escampi l’exemple” a altres comunitats autònomes i les dues empreses públiques acabin fragmentades en 17 serveis regionals.

“Correm el risc que es fraccioni, es segmenti, les dues empreses en 17 empreses petites i això, des del comitè general no ho permetrem, i per això hem convocat aquestes mobilitzacions”, ha afirmat per la seva part el portaveu del Sindicat Ferroviari (SF), Rafael Escudero.

Publicitat

Els sindicats de Renfe i Adif van anunciar aquest dimarts una vaga de cinc dies per protestar contra la “incertesa” que genera entre els empleats l’acord pel traspàs de Rodalies. En un comunicat, els comitès generals de les dues empreses públiques van indicar que les aturades contra la “segregació” de plantilla se celebraran el 24 i 30 novembre i l’1, el 4 i el 5 de desembre, coincidint amb l’inici del pont de la Puríssima.

La mobilització serà de 24 hores i està convocada pel conjunt de la xarxa a tot l’Estat, inclosa l’alta velocitat, els regionals i les mercaderies. A banda de protestar contra l’acord entre ERC i PSOE anunciat dijous passat, la vaga també rebutja la privatització “encoberta” que, consideren, pateix el servei de Renfe Mercaderies.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió