Els Estats Units anuncien una nova entrega d’armes i equipament defensiu a Ucraïna per 690 milions d’euros

|

- Publicitat -

ACN Brussel·les – Els Estats Units han anunciat aquest dimarts una nova entrega d’armament i equipament defensiu a Ucraïna per 725 milions de dòlars (gairebé 690 milions d’euros) per poder fer front als atacs russos. En un comunicat enviat pel Departament d’Estat del país nord-americà, es detalla que el paquet inclou noves bateries de defensa antiaèria HIMARS, míssils Stinger de curt abast, munició pesada dels calibres 155 i 105 o equipament per protegir infraestructura crítica, entre d’altres. No obstant això, el paquet no inclou l’enviament de més míssils de llarg abast malgrat l’autorització del president dels Estats Units, Joe Biden, qui fa dues setmanes va donar llum verda a l’ús d’aquests artefactes per part de Kíiv per atacar posicions russes.

L’anunci es produeix just en el marc de la cimera ministerial de l’OTAN, que aquest dimarts i dimecres reuneix els ministres de Defensa i Exteriors de l’aliança a Brussel·les.

Publicitat

De fet, el secretari d’Estat dels Estats Units, Antony Blinken, ha aprofitat l’ocasió per donar a conèixer l’enviament i reiterar el suport nord-americà a Kíiv. “Els Estats Units i més de 50 es mantenen unides per assegurar que Ucraïna disposa de les capacitats que necessita per defensar-se de l’agressió russa”, ha assenyalat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió