Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Els concessionaris exigeixen un marc regulador que els blindi davant les marques i alerten d’acomiadaments i tancaments

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La patronal espanyola de concessionaris Faconauto ha llançat aquest dilluns un crit d’alerta reclamant l’aprovació d’un marc regulador propi que blindi el sector davant les marques d’automoció. Per aquest motiu, el seu president, Gerardo Pérez, ha demanat als partits que donin suport a una esmena del PDeCAT al Congrés per acabar amb el “buit legal” que pateix aquest sector que ocupa 150.000 persones. “Avui qualsevol disputa o litigi entre un concessionari i el seu fabricant no troba un suport legal on recolzar-se”, ha lamentat l’empresari en roda de premsa. Segons Faconauto, la xarxa de punts de venda es troba en un moment “crític” per les decisions de molts fabricants de retallar al màxim la seva estructura de concessionaris associats.

“Som dels pocs sectors a Espanya que no tenim una legislació que ens reguli. Les legislacions no només et protegeixen, et regulen. Ja hi ha una llei d’agències o de franquícies, com és possible que un sector que dona feina a 150.000 persones no tingui un marc regulador?”, asseveren des de Faconauto. Des dels concessionaris reconeixen que calen unes noves “regles de joc” en la relació entre fabricants i venedors, però demanen seguretat jurídica per encarar els reptes i transformacions que encara el negoci de la mobilitat actualment.

Publicitat

Tal com denuncien la patronal de concessionaris, hi ha casos preocupants com el de Stellantis -grup que uneix marques com Fiat, Citroën i Peugeot, entre d’altres- que han decidit fer una transformació radical de la seva xarxa que deixarà moltes empreses de venda al límit de la fallida al juny. “Hi ha entre 10.000 i 12.000 llocs de feina pendents. Hi ha empresaris que han de tancar el seu negoci i en 20 dies i no saben com ho faran”, ha lamentat Pérez després d’apuntar que la multinacional ha trencat contractes de manera “unilateral i injustificada” amb els seus distribuïdors.

La nova norma pretén, entre altres novetats, dibuixar una “protecció de mínims” davant d’una cancel·lació unilateral de contractes per part de les marques. Des de Faconauto agreguen que altres països europeus ja estan legislant en aquesta línia i posen els exemples d’Itàlia, on els concessionaris i empleats poden rebre indemnitzacions. “Tancar concessionaris a cost zero no ho podem permetre en aquest país”, ha resolt Pérez abans d’exigir “oxigen” amb aquesta nova legislació.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió