Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1061
La República

El Síndic demana a Educació impulsar mesures per “restituir” la sisena hora als centres d’alta complexitat

ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges ha demanat al Departament d’Educació que impulsi les accions necessàries per “restituir” la sisena hora als centres de màxima i alta complexitat de cara al […]

Avatar
Agències 23/03/2021

ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges ha demanat al Departament d’Educació que impulsi les accions necessàries per “restituir” la sisena hora als centres de màxima i alta complexitat de cara al curs vinent. Els centres que l’imparteixen són menys aquest curs que l’anterior, després que aquests s’acollissin a la possibilitat de deixar de fer-la que es va incloure a les instruccions del curs. El Síndic ha constatat que durant el curs 2019-2020, la sisena hora s’impartia en el 62,8% (145) dels centres de màxima complexitat i en el 13,6% (28) dels d’alta complexitat, mentre que aquest curs es fa en el 21,2% dels de màxima complexitat.

El síndic Rafael Ribó ha explicat que en la resposta d’Educació s’apunta que no s’ha donat cap indicació d’eliminar la sisena hora i que s’han mantingut els recursos als centres que ja la tenien el curs anterior i és el centre el que els organitza.Ha recordat però que més enllà de les dotacions addicionals assignades als centres amb sisena hora, aquesta permet incrementar en prop d’un 15% l’atenció educativa que rep l’alumnat per part del professorat. A més, ha afirmat que prop d’un 40% de centres de màxima complexitat no tenien sisena hora abans de la pandèmia. Segons les dades facilitades al Síndic, han renunciat a la sisena hora el 66% dels centres de màxima complexitat i el 57,1% dels d’alta complexitat, mentre que també ho han fet el 34,7% dels que tenen una complexitat estàndard. Davant d’aquestes xifres, el Síndic ha reclamat a Educació impulsar actuacions perquè es restitueixi la sisena hora als centres de màxima i alta complexitat de cara al curs 2021-2022. Ribó ha defensat que la sisena hora ha estat “un element clau” per garantir la igualtat d’oportunitats en l’educació, ja que serveix per millorar l’atenció de l’alumnat socialment desfavorit i per combatre la segregació escolar. Ha recordat també que, sense aquesta hora complementària, l’alumnat fa de mitjana 175 hores menys de classe al llarg del curs, 1.050 hores menys de classe durant tota la primària (equivalent a un any lectiu aproximadament).