ACN Madrid – El PSOE creu que és “un fet” que el PP ha “punxat” amb la concentració convocada contra l’amnistia a la Puerta de Alcalá de Madrid. Segons dades facilitades del PP, l’acte d’aquest diumenge ha reunit 80.000 persones. En un missatge a X, el PSOE assegura que “els assistents no han arribat ni a la meitat de la seva última convocatòria”, i que representen “nou vegades menys que el novembre del 2023”. En la mateixa línia, en un acte de campanya a Tenerife, el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, ha assegurat que els populars “han punxat a Madrid perquè la gent està farta”. “I aquesta punxada té dues fases: avui han punxat a Madrid i el 9-J punxaran a les urnes”, ha reblat.
La cita, convocada pel PP en plena campanya de les eleccions europees, s’ha fet uns dies abans que el Congrés dels Diputats aprovi definitivament la llei d’aministia, previst per dijous que ve. En l’acte, els populars han situat els comicis del 9-J com un “plebiscit” al govern de Pedro Sánchez, a qui han demanat que suspengui la votació i convoqui eleccions. La concentració, presidida pel lema de campanya dels populars (La teva resposta), ha comptat amb les intervencions d’Alberto Núñez Feijóo i Isabel Díaz Ayuso, que han comparat Espanya amb Veneçuela i han llançat repetides consignes a favor de la llibertat, la democràcia i contra Carles Puigdemont, Yolanda Díaz, i Arnaldo Otegi.



