ACN Barcelona – El Govern pressiona pels pressupostos, i els portarà al Parlament si entén que PSC i Junts “dilaten les negociacions per tacticisme”. Així ho ha explicat aquest dimarts la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, durant la roda de premsa a Palau posterior al Consell Executiu. Plaja ha fet una crida perquè socialistes i ex-socis “no juguin amb el calendari”: “Si és qüestió de dies que no sigui qüestió de setmanes”. Tot i això, la portaveu ha reiterat que l’objectiu del Govern és portar-los al Consell Executiu i al Parlament després de tancar un pacte “més ampli” amb PSC i Junts. Plaja ha asseverat que “no hi ha elements substancials” que allunyin l’acord amb aquests dos partits: “Farem les reunions que faci falta per tancar-lo els propers dies”.
El Govern obre la porta, per primera vegada en públic, a aprovar els pressupostos al Consell Executiu i portar-los al Parlament sense tancar abans un acord amb PSC i/o Junts. Tot i que la voluntat és fer-ho quan ja hi hagi un nou “pacte més amplI” amb almenys un d’aquests dos grups -“estem molt a prop”, ha dit Plaja-, el Govern no acceptarà “dilacions”.
“Si en algun moment tenim clar que els partits amb qui negociem estan dilatant per tacticisme o per electoralisme aquestes negociacions, els portarem a Govern”, ha advertit avui Plaja, sobre el projecte pressupostari. Tot i això, la portaveu ha reafirmat que la voluntat és portar-los amb el vist i plau de PSC i Junts, després de consumar ja l’acord amb En Comú Podem.
El Govern manté que les negociacions amb PSC i Junts estan en una “fase de tancament”, <a href=”https://www.acn.cat/new/83312f65-d360-4b5b-a5ea-293a46f96722/texts”>tal com va explicar l’ACN</a> dijous passat. Plaja ha afegit avui que el gruix de les reunions sectorials ha acabat, i que ja s’ha donat compte de les informacions que els grups han demanat. Ara bé, ha apuntat que si necessiten i demanen més reunions tècniques, es faran sense “cap impediment”.
En aquest sentit, l’executiu aborda aquests dies amb els socialistes i els ex-socis una fase de negociació “més política”: “Diem que podem tenir un acord els propers dies perquè les reunions ja estan en una fase de tancament”, ha reiterat Plaja, que ha insistit que la voluntat és aprovar els comptes tan aviat com sigui possible: “Si és qüestió de dies, que no sigui qüestió de setmanes”.
Així mateix, Plaja ha subratllat que “no hi ha elements substancials o significatius” que allunyin un pacte “més amplI” amb PSC i Junts, després del pacte amb En Comú Podem. “Hi ha punts d’entesa. Espero que els propers dies es tanqui l’acord”, ha conclòs.
Ara bé, avui Plaja ja no ha concretat que el Govern compti amb aprovar el projecte pressupostari al Consell Executiu abans d’acabar l’any, sinó que ha parlat dels “propers dies o setmanes”.
D’altra banda, el Govern <a href=”https://www.acn.cat/new/07e2b51f-4742-44af-b747-f5d0e6afda9a/texts”>ja ha aprovat avui</a> els criteris d’aplicació de la pròrroga dels pressupostos de la Generalitat del 2022 per al 2023. L’executiu també ha avalat canvis tècnics per equiparar l’impost sobre el patrimoni amb el nou tribut de l’Estat a grans fortunes.



