ACN Barcelona – El Govern de la Generalitat cessarà en els pròxims dies el delegat de Corea del Sud, Jaeyeok Yoon Kang, segons ha avançat el mitjà ‘Exterior.cat’ i han confirmat a l’ACN fonts del Departament d’Acció Exterior i Unió Europea. Yoon Kang va començar a exercir el càrrec a mitjan 2022 per a un mandat de quatre anys. El cessament, els motius del qual no han transcendit, s’ha acordat amb el mateix delegat, que ja està fent el traspàs de la feina feta i els projectes en marxa. El concurs públic per cobrir la plaça s’obrirà també en els pròxims dies. El Govern va inaugurar la delegació a Corea del Sud a finals de novembre de l’any passat.
Jaeyeok Yoon Kang va ser nomenat delegat de Catalunya a Corea del Sud el 27 de setembre del 2022 per a un mandat de quatre anys. Va ser seleccionat després d’haver participat en el concurs convocat pel Departament d’Acció Exterior, amb un jurat integrat per grups d’experts en l’àmbit internacional i de recursos humans.
Llicenciat en arquitectura per l’Escola Superior d’Arquitectura i Tecnologia de la Universitat Camilo José Cela i diplomat en arquitectura tècnica per l’Escola Superior de Disseny Elisava, ostentava aleshores set anys d’experiència laboral al país asiàtic, on ha treballat en diverses empreses especialitzades en matèria de planificació territorial i urbanisme.
També amb un màster en Arquitectura del Marc Espanyol de Qualificacions, Kang ha col·laborat amb el govern coreà en projectes urbans d’ajuda oficial al desenvolupament i de suport de polítiques urbanes i d’habitatge.



