ACN Barcelona – La Fiscalia de Medi Ambient de Barcelona ha recorregut l’arxiu de les emissions contaminants de la incineradora del Besòs, segons ha avançat ‘El Periódico’ i han confirmat a l’ACN fonts del ministeri públic. A principis de maig el jutjat considerava que no s’havia “constatat” cap conducta penalment il·lícita de la instal·lació. En canvi, la Fiscalia opina en el recurs presentat a mitjan maig que les “irregularitats” en els mesuraments fets per la firma gestora de la planta, la pública Tersa, poden suposar delicte contra els recursos naturals i el medi ambient. Segons ‘El Periódico’, en concret la fiscalia indica que Tersa no opera els forns de la planta sempre a més de 850 graus durant dos segons, com està previst a la llei.
L’acusació particular ja havia recorregut l’arxiu, i ara la fiscalia se suma a aquesta postura.



