ACN Barcelona – El Consell de la Policia que té lloc aquest divendres aborda el malestar dels sotsinspectors amb les seves condicions laborals. Segons ha avançat ‘La Vanguardia’ i ha pogut confirmar l’ACN, desenes de sotsinspectors han fet arribar un escrit al director de la Policia, Pere Ferrer, on es queixen d’una discriminació salarial i que assumeixen tasques d’inspector. De fet, el sindicat SEIME ja va fer arribar al Departament d’Interior i a la Direcció General de la Policia uns 300 escrits el passat mes de març signats pels seus afiliats de la categoria de sotsinspectors mostrant aquest mateix malestar, han explicat fonts sindicals a l’ACN.
En un comunicat, SEIME-FEPOL, sindicat de l’escala intermèdia, ha remarcat que des de la signatura de l’acord del 31 de juliol del 2023 han denunciat reiteradament discriminacions que afecten aquest col·lectiu. En concret, subratllen que els llocs ocupats per membres de la categoria de sotsinspector de cap d’àrea tenen un únic nivell retributiu, mentre que per fer les mateixes tasques la categoria d’inspector perceben uns nivells retributius molt superiors. “Això ho anomenem nivells de sotsinspectors de ‘low cost’”, apunta el sindicat.
També lamenten que els llocs de treball com els de sotscap d’àrea assignats a la categoria de sotsinspector no han tingut cap mena de millora econòmica en aquests últims anys. Així mateix, es queixen de la “manca de reconeixement i la poca generositat i visió” que s’ha tingut amb els caps d’unitat de la categoria de sotsinspector. “Els nivells retributius assignats a aquests llocs van tenir una pujada que, després de comparar amb la pujada efectuada a altres categories i especialitats del cos, ens ha semblat ridícula i menyspreable”, continua SEIME-FEPOL, que denuncia altres qüestions laborals relacionades amb les guàrdies o amb el complement variable de responsabilitat.


