Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

El 68% dels usuaris del carril bici de Barcelona van en bicicleta i la resta utilitza el patinet, segons un estudi

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Les persones que trien desplaçar-se amb patinet elèctric a la ciutat de Barcelona han augmentat un 1,34% el 2022 en comparació amb l’any anterior, arribant al 32,14% dels usuaris dels carrils bici. La bicicleta, mecànica o elèctrica, però, continua sent el vehicle favorit amb un 67,9% d’usuaris, segons un informe elaborat per Bicicleta Club de Catalunya-BACC que analitza l’ús dels carrils bicis i els perfils dels usuaris. La xarxa ciclista de Barcelona ha obtingut un aprovat tot i que els ciclistes reclamen actuacions de millora.

De cada 10 persones usuàries, 4 van en bicicletes mecàniques, 3 fan servir pedaleig assistit o bicicletes elèctriques de qualsevol tipus, i les tres restants fan servir el patinet elèctric en els seus desplaçaments pels carrils bici diàriament. Tot i que els valors varien al llarg del dia, en termes generals, aquests usos es mantenen estables. Això és perquè, tret de les persones usuàries de Bicing que poden variar entre elèctrica i mecànica, les persones que es desplacen amb bicicleta o patinet solen tornar amb el mateix vehicle.

Publicitat

L’estudi assenyala que, si s’analitza la mitjana diària per a cada tipologia de vehicle, el patinet elèctric és el més utilitzat amb un 32,14%; la bicicleta d’ús urbà, un 30,66%; el Bicing mecànic i elèctric, un 21,22%; la bicicleta plegable, un 14,75%, i les cargobikes, l’1,23% restant. L’informe conclou que el pic del patinet elèctric ja ha passat, ja que, després de la forta pujada del 2020, que va passar del 9% al 29% de quota, la crescuda ha estat modesta.

L’estudi ha confirmat també que les bicicletes elèctriques són les preferides dels usuaris del Bicing i, en alguns trams horaris, tripliquen l’ús de la versió mecànica del servei.  Actualment a Barcelona hi ha 519 estacions de Bicing i 7.000 bicicletes, entre mecàniques i elèctriques, de les quals al voltant de 4.000 són elèctriques, sent la resta mecàniques. El sistema compta actualment amb més de 136.000 abonats i més de 50.000 usos diaris.

Tot i que la pandèmia va atraure noves persones usuàries de la bicicleta, la bretxa de gènere respecte el 2021 s’ha accentuat. De cada 10 persones que utilitzen els carrils bici, només 3,4 són dones, una ràtio que ha empitjorat respecte a l’edició del 2021, on les dones representaven el 35,6%.

L’entitat ha fet enregistraments en un total de 6 localitzacions amb diferents tipus de carril bici: el carrer Aragó amb Rambla Catalunya; Gran Via de les Corts Catalanes amb el carrer de la Bordeta; Avinguda Diagonal amb Avinguda Sarrià; Avinguda Diagonal amb Passeig de Gràcia; Avinguda Diagonal entre el carrer Castillejos i Plaça Glòries, i Avinguda Meridiana amb carrer Aragó. En aquests carrers hi ha carrils bicis que es troben a les voreres, segregats a la calçada, que tenen un espai propi al centre del carrer, i un on no hi ha estructura de carril bici.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió