Docents i famílies d’un institut del Raval de Barcelona protesten per un “ús arbitrari” del decret de plantilles

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – L’assemblea docent i l’associació de mares i pares (AMPA) de l’Institut Milà i Fontanals de Barcelona, un centre de màxima complexitat al barri del Raval, es queixen d’un “ús arbitrari” del decret de plantilles per part de la direcció i adverteixen d’un clima “de tensió” que afecta “el benestar i l’aprenentatge dels alumes” i provoca “desgast emocional” als professors. En un comunicat, asseguren que la designació de la direcció el juliol ha desencadenat al llarg del curs conflictes al claustre i que la situació ha provocat que diversos professors “hagin hagut de demanar baixes laborals per motius de salut”. Davant aquesta situació, portaran la protesta al carrer aquest dimecres. La direcció té el suport del Consorci d’Educació de Barcelona.

L’assemblea docent i les famílies es queixen que no es renovaran nou docents, molt vinculats al projecte del centre, i afirmen que els motius són “completament arbitraris” i no es basen en la “tasca professional”.  L’assemblea docent i l’AMPA han demanat al Consorci que la direcció del centre reclami aquests nou docents que no vol renovar de cara al proper curs.

Publicitat

El resultat d’aquesta situació, alerten, és la “inestabilitat” de la plantilla, que suposa “un desequilibri important” per al projecte educatiu. Els docents i les famílies adverteixen que aquestes dificultats es veuen “accentuades” per la situació de l’institut al Raval, un barri amb una “forta segregació escolar” i que “requereix un compromís i una estabilitat excepcionals per part del professorat”.

També demanen al Departament d’Educació que revisi els decrets de plantilles i els de direccions i d’autonomia per “garantir que la democràcia i els drets dels professionals de l’educació siguin respectats”. Per tot plegat, l’assembla docent i l’AMPA han convocat una protesta aquest dimecres a la tarda, que té el suport de sindicats educatius.

Preguntat per aquestes queixes, el Consorci d’Educació de Barcelona ha respost a l’ACN que dona suport a la decisió de la direcció, tal com ha comunicat a les famílies. L’ens format pel Departament d’Educació i l’Ajuntament de Barcelona recalca que la direcció segueix els procediments per exercir les competències que li atribueix el marc normatiu per configurar la plantilla del proper curs.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió