ACN Barcelona – CCOO de Catalunya reclama un compromís “real” amb els treballadors del 112 i la millora de les seves condicions laborals per garantir un servei d’emergències “eficaç i segur”. En un comunicat, el sindicat reclama solucions pel conflicte i la vaga del 112 del Servei d’Emergències de Catalunya i alerta que no hi veu “perspectiva de resolució”. L’organització denuncia que la plantilla del servei es veu obligada. “Malgrat les converses amb Serveo, l’empresa subcontractada pel Cat-112, les mesures organitzatives presentades no han satisfet les demandes dels treballadors”, diuen. Davant d’això, CCOO expressa la seva preocupació i reitera que la situació del servei és “precària”.
En concret, apunten que la plantilla del Servei d’Emergències de Catalunya es veu obligada a treballar jornades “extenses” de 39 hores setmanals amb una remuneració “insuficient”, especialment en diumenges, on apunten que perceben 16 euros per dia.
“Això es suma a la falta de formació adequada i un volum excessiu de feina, que posa en risc la seva salut mental, amb conseqüències greus per a la gestió de les emergències”, afirmen.<br />
Per tot plegat, CCOO denuncia la responsabilitat de les empreses subcontractades i de les autoritats competents.
“Després de 25 anys d’externalització al telemàrqueting, queda patent que aquest model ha fracassat, i deixa en evidència la necessitat d’una gestió directa per part de l’Administració”, conclouen. Així, assenyalen que és “imperatiu” posar experts en emergències al capdavant del 112 i assegurar una gestió “responsable” per part de les autoritats.