Cañas denuncia que PP i PSOE “monopolitzin” la campanya amb “allò més fosc de la política” en lloc de parlar de la UE

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El candidat de Ciutadans a les eleccions europees, Jordi Cañas, ha denunciat que el PP i el PSOE tinguin “monopolitzada” la campanya del 9-J amb “allò més fosc de la política” en lloc de parlar de la UE. Segons ell, “el 10 de juny a Brussel·les no es parlarà ni de Feijóo, ni de Sánchez, ni de Begoña, ni de Milei, ni de Netanyahu, ni d’Abascal”, sinó del futur, incloent “la competitivitat, la geoestratègia, l’energia, la indústria, l’agricultura, la pesca, els ports, la connectivitat o el comerç”. Cañas ha fet aquestes declaracions als mitjans de comunicació des de Ceuta, on ha lamentat que el govern espanyol “no notifiqués a la Comissió” que el Marroc, al seu parer, no està complint amb els acords que té amb l’Estat sobre la ciutat.

Cañas ha lamentat que els discursos de socialistes i populars se centrin en la “corrupció”, i que l’atenció mediàtica no sigui pels afers que afecten el club comunitari, sinó pel “fang”. Segons ell, en els comicis que se celebraran en menys de dues setmanes, “es decideix el futur d’Espanya dins d’Europa”, però en canvi, no sigui l’eix de la campanya. “La política espanyola mereix alguna cosa més Feijóo, Sánchez, Begoña, Milei, Palestina o Israel”, ha sentenciat. Encara atenent a la premsa, ha dit que “ningú sap què s’està proposant” per part dels partits a nivell de la UE perquè “no saben què fer a Europa”, i ha retret a la candidata socialista, Teresa Ribera, que es presenti com a eurodiputada “per després ser comissària”.

Publicitat

D’altra banda, ha expressat que l’acord pel qual Espanya assumia el reconeixement del Sàhara com a marroquí portava com a contrapartida “facilitar o garantir les relacions cordials” entre els dos països pel que fa a Ceuta i Melilla, però el règim alauita no va complir. Cañas ha explicat que ho va denunciar a la Comissió, però que Brussel·les els va respondre que “el govern espanyol no els havia notificat la situació” i que fins que no ho fes, no hi podria intercedir. En aquest sentit, ha dit que el Marroc té un acord d’associació amb la UE “extremadament beneficiós” i que “no compleix” perquè l’executiu de Sánchez no fa servir les institucions comunitàries “per a forçar-los” a fer-ho.

Així, l’eurodiputat de Cs ha dit que encara no s’ha obert una “frontera comercial” entre Ceuta i el Marroc, i que les dues ciutats autònomes no tenen “veu pròpia” a la UE malgrat ser “l’única frontera exterior” que té el club comunitari amb l’Àfrica. Segons ell, una de les vuit places d’Espanya al Comitè de les Regions es podria cedir als dos municipis o es podria establir una presència d’un funcionari en representació de Ceuta i Melilla que sigui “oient” al mateix comitè.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió