Dimecres, 5 d'octubre de 2022 - Edició 1531
La República

BEST es consolida com una de les terminals amb més potencial del Mediterrani una dècada després de la seva inauguració

ACN Barcelona – El Grup Hutchison Ports ha celebrat aquest dijous el desè aniversari de la Barcelona Europe South Terminal (BEST), la primera semiautomàtica de la companyia i que, a […]

Agències 09/09/2022

ACN Barcelona – El Grup Hutchison Ports ha celebrat aquest dijous el desè aniversari de la Barcelona Europe South Terminal (BEST), la primera semiautomàtica de la companyia i que, a dia d’avui, ocupa un quilòmetre i mig del moll del Prat i prop de 80 hectàrees. Quan es va inaugurar, la infraestructura comptava amb vuit grues, una dècada després en són tretze. La multinacional ha invertit fins a 500 milions d’euros en els últims anys i preveu continuar invertint a la capital catalana. Durant l’acte de celebració, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat és una de les terminals “amb més potencial” del Mediterrani i ha qualificat el seu progrés com a “determinant” per a l’economia catalana.

“Malgrat les dificultats ecònomiques i socials que ens preocupen i ocupen, estic convençut que el futur del Port de Barcelona és esperançador gràcies a l’empenta de BEST”, ha sostingut Aragonès.

Segons els directius de Huthinson Ports, BEST s’ha convertit en l’última dècada en “un dels projectes de desenvolupament portuari més avançats de l’Estat”. A dia d’avui, pot servir a múltiples vaixells de gran mida simultàniament i és la terminal ferroviària sobre moll més gran del Mediterrani, amb una instal·lació de vuit vies permet connectar-la amb el sud d’Europa. L’any 2021, va moure un total de 250.000 TEUS.

En aquest sentit, el conseller executiu de Hutchinson Ports, Guillermo Belcastro, ha fet valdre en la seva intervenció la decisió del grup d’invertir a Barcelona “dins de un context local difícil emmarcat dins d’una de les pitjors crisis econòmiques”. “Ha estat una mostra sòlida de la confiança de Hutchison en el Port de Barcelona en particular i en l’economia espanyola en general”, ha assegurat.

Al seu torn, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, s’ha referit al projecte, ja en marxa, per construir els nous accessos ferroviaris a la zona sud del Port de Barcelona i que, segons ha assegurat, estarà acabat a finals del 2022. Segons la ministra, les obres “avancen sense descans” i “els resultats comencen a arribar”.

Sánchez també ha fet valdre la competitivitat del Port de Barcelona, que el 2021, la infraestructura catalana va experimentar un creixement proper al 20%. “Si Espanya lidera avui el trànsit de contenidors de la Unió Europea és per l’empenta de ports com el de Barcelona”, ha remarcat la ministra.

En aquest sentit, el president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha qualificat BEST com la terminal “més eficient” d’Europa gràcies a la seva “aposta continuada per la innovació”. En paraules de Calvet, la terminal de Hutchinson és la responsable del 78% del tràfic ferroviari de mercaderies del Port i del 70% de les “xifres record” de la infraestructura.

Per la seva banda, el president de Puertos del Estado, Álvaro Rodríguez, s’ha referit a la terminal com un “model de col·laboració públicoprivada exemplar” i un cas “d’èxit internacional” dins la comunitat portuària.

La celebració del desè aniversari de BEST també ha comptat amb la presència del vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, l’alcalde d’El Prat del Llobregat, Lluís Mijoler, i el director general de la divisió europea de Hutchison Ports BEST, Clemence Cheng,