BComú fixa com a condicions per a un pacte de govern amb PSC impulsar eixos verds i mantenir el 30% d’habitatge protegit

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – BComú ha entregat al PSC un document que fixa les condicions per a un pacte de govern amb el PSC que permeti, alhora, l’aprovació dels pressupostos en el proper ple del mes de març. Entre les prioritats, els comuns fixen el manteniment del 30% d’habitatge protegit en noves promocions, la compra d’edificis residencials per destinar-los a lloguer assequible i la regulació dels lloguers temporada. A més, reclamen la rehabilitació de 4.000 habitatges al Besòs-Maresme, la reducció de creuers i la prohibició de nous hotels al centre. En l’àmbit urbanístic, reclamen la connexió del tramvia sense dilacions i l’impuls de nous eixos verds com el de Consell de Cent, així com l’ampliació de carrils bici.

Pel que fa a drets socials, els comuns proposen consolidar el dentista públic, impulsar una òptica municipal, mantenir i estendre els programes VilaVeïna, Concilia i Konsulta’m+22, així com mantenir el ‘Protegim escoles’ i ‘Transformem els patis’. També plantegen l’habilitació d’un servei de psicologia a les escoles públiques o l’ampliació de 800 places d’Escoles Bressol Municipals.

Publicitat

Els comuns remarquen que Barcelona té una llarga tradició d’esquerres i, en les darreres eleccions, la ciutadania “va tornar a escollir una majoria progressista que fa ineludible un acord de mandat del qual han de sortir objectius i projectes amb la màxima ambició”.

BComú vol evitar que futurs acords puntuals amb “els grups de la dreta” acabin provocant retallades en drets socials o “desmuntant la Barcelona justa i sostenible que s’ha construït durant els últims 8 anys”. És per això que vinculen la negociació dels pressupostos, la conformació d’un govern ample i estable i les línies mestres per a tot el mandat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió