ACN Barcelona – El cap de llista d’ERC a les eleccions del 12-M, Pere Aragonès, ha negat que Aliança Catalana treballi per la independència: “És fals”. Durant la roda de premsa d’aquest dilluns a l’agència EFE, al president i candidat a la reelecció ha argumentat que el partit d’extrema dreta que lidera Sílvia Orriols vol “expulsar” una part de la ciutadania. I que la plena sobirania només arribarà a partir d’una “forta cohesió social”. Aragonès ha constatat que, d’aquesta manera, Aliança Catalana treballa “en contra” de la independència, i que Catalunya serà lliure només si la majoria de la societat s’hi sent interpel·lada.
Aragonès ha asseverat que Aliança és “garantia” perquè la independència “fracassi”, ja que pretén “expulsar” una part de la ciutadania catalana. El cap de llista d’ERC ha conclòs que ell no compta el partit d’Orriols dins del bloc independentista: “En tot cas estan en l’àmbit de l’extrema dreta, amb Vox”.


