ACN Barcelona – El president de Vox, Santiago Abascal, ha qualificat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, “d’agent armamentístic” després de la reunió d’aquest dilluns amb el president d’Ucraïna, Volodímir Zelensky, en què ha anunciat que donarà 1.100 milions d’euros per a la compra d’armament. En un míting de la campanya de les eleccions europees a Saragossa, Abascal ha assegurat que mentre això passa, Espanya és el segon estat del món, després de la Xina, en la compra de gas a Rússia, uns diners que, ha dit, també serveixen per comprar armes. “Denunciem l’agressió russa, però sobretot denunciem el sotmetiment d’Europa a Rússia per part de polítics comprats per Gazprom i ensobrats per Rússia”, ha afegit en el seu parlament.
Abascal ha retret que Sánchez doni els diners a Ucraïna sense que això sigui validat pel Congrés dels Diputats i que es tracti d’una suma de diners que es podrien destinar a les necessitats de la població espanyola. Al marge d’aquest fet, ha assegurat que una dada que “no se sap” és que Espanya és el segon país després de la Xina que més gas li compta a Rússia.
“Pagant uns diners que després serveixen per comprar armes, Sánchez més que un president de govern sembla un agent armamentístic”, ha dit. El líder de la formació d’ultradreta ha aprofitat per incidir en les dues crisis diplomàtiques de l’executiu espanyol amb l’Argentina i Israel, on ha recordat que el segon conflicte pot derivar en què l’Estat hebreu reconegui altres Estats dintre d’Espanya.
Abascal ha tornat a apuntar que PSOE i PP voten en el mateix sentit a Europa en 9 de cada 10 ocasions, acusant-los d’anar de bracet i assegurant que fins i tot la presidenta de la Comissió Europea, Úrsula Von der Leyen, veu amb millors ulls a Pedro Sánchez en lloc de fer-ho amb Alberto Núñez Feijóo, tot i ser de la mateixa formació.


