El PNB exigeix eleccions immediates i declara morta la legislatura de Sánchez

Aitor Esteban sentencia que “ha arribat a la seva fi” i insta el president a dissoldre les Corts aquest 2026: “No es pot fer l’estruç”

|

- Publicitat -

La fi de la legislatura seria l’excusa perfecta pel PSOE per seguir incomplint els acords amb ERC

Publicitat

El líder del Partit Nacionalista Basc (PNB), Aitor Esteban, ha llançat aquest dijous un ultimàtum contundent al Govern de Pedro Sánchez: la legislatura està esgotada i cal convocar eleccions generals aquest mateix any.“ La legislatura ha arribat a la seva fi”, ha sentenciat Esteban, que ha reclamat directament al president del Govern espanyol que “hi reflexioni”. “Qui té la responsabilitat de prendre les decisions és el mateix president”, ha subratllat, advertint que no es pot “fer l’estruç” i mirar cap a una altra banda esperant que la situació millori per art de màgia.

“Pensar que arribarà l’estiu, que tindrem un Mundial i que les circumstàncies canviaran a partir del setembre… això no porta enlloc”, ha alertat el dirigent nacionalista. “El que correspon és que aquest any sigui el de la dissolució de les cambres”. Malgrat la duresa del missatge, Esteban ha descartat explícitament presentar una moció de censura juntament amb el PP. “Prioritzem la responsabilitat”, ha assenyalat.

Pressió creixent des de Bilbao

Les paraules d’Esteban no són una declaració aïllada. Els nacionalistes bascos han intensificat els últims dies els advertiments cap a la Moncloa, especialment després de les successives derrotes parlamentàries i les investigacions judicials que envolten l’entorn del PSOE. Aquest dimecres, poques hores després que agents de la UCO entressin a la seu del PSOE a Ferraz, la portaveu del PNB al Senat, Estefanía Beltrán de Heredia, va afirmar que l’executiu és “incapaç de governar”, tot i desmarcar-se dels “circs” del Partit Popular. El cap de setmana passat, el mateix Aitor Esteban ja havia posat data de caducitat al Govern: va qualificar d’irresponsable” que Sánchez continués a la Moncloa més enllà del 2026 sense pressupostos, sense majoria estable i amb una agenda “descontrolada i judicialitzada”. “El que hem llegit és molt greu i molt preocupant; el govern espanyol no pot ventilar l’assumpte apel·lant al lawfare. Calen moltes explicacions”, va concloure. Amb aquestes declaracions, el PNB accelera la pressió sobre un Pedro Sánchez cada cop més aïllat i posa sobre la taula la possibilitat real que el 2026 sigui any electoral.

 

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí