La presidenta de BComú, Janet Sanz, veu “a prop” l’entrada d’ERC al govern municipal del socialista Jaume Collboni a Barcelona. En una entrevista al ‘Més 3/24’, la líder dels comuns a la ciutat ha dit que “fa pinta” que la presidenta del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, Elisenda Alemany, vol entrar al consistori ara que ha passat el congrés del seu partit. Sanz considera que la llum verda dels republicans a la tramitació dels pressupostos municipals indica aquesta voluntat i, de fet, ha recriminat a Alamany que estigui “predisposada a donar suport” a Collboni sense cap exigència.
Alamany ha anunciat aquest divendres el vot a favor de la formació a l’inici de la tramitació del pressupost de Barcelona, després de constatar que el govern municipal ha incorporat la “totalitat” de les propostes dels republicans en el projecte de comptes. Entre les propostes incorporades, la líder republicana a Barcelona i secretària general d’ERC ha citat la fàbrica de contingut audiovisual en català, l’increment d’efectius de la Guàrdia Urbana o les bonificacions en el transport públic.
“No he entès les propostes d’ERC”, ha criticat Sanz en l’entrevista al 3/24 d’aquest divendres a la nit.
La líder dels comuns a Barcelona ha tornat a carregar contra Collboni per no haver acceptat les seves propostes per als comptes municipals, especialment pel que fa a les polítiques d’habitatge. Sanz també ha recordat que havia proposat a Alamany fer “un front comú” per l’habitatge en la negociació de pressupostos.
Amb tot, Sanz ha reiterat que els comuns no s’aixecaran de la taula i ha insistit en la reserva del 30% a habitatge i en avançar en la pacificació com a principals reclams. En aquest sentit, ha titllat el nou pla de mobilitat com a “cortina de fum” perquè no “concreta” cap mesura per reduir el trànsit de vehicles privats.