Edició 2707

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de desembre del 2025
Edició 2707

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de desembre del 2025

Pels catalans, trens de segona

|

- Publicitat -

20 anys d’espera per anar amb un TGV de l’any de la picor però que està com si fos nou

Publicitat

Fonts de Renfe han recalcat que malgrat que els combois datin de l'any 1992, s'han remodelat completament per dins i funcionen com si fossin nous. A diferència dels models més nous d'AVE, que cobriran el trajecte directe entre Barcelona i París inaugurat aquest diumenge, els S-100 remodelats del 1992 disposen d'endolls en classe turista, una prestació que no es troba en els trens més nous i que ha generat nombroses queixes entre els usuaris. Per contra, tenen seients fixes a favor i en contra el sentit de la circulació sense que es pugui canviar la seva orientació.

Un estalvi  de 240 milions d’euros a costa dels catalans

Renfe va anunciar a principis del 2011 que optaria a remodelar deu models dels S-100 per als trajectes entre l'Estat i França, en lloc de comprar nous trens, amb l'objectiu d'estalviar més de 240 milions d'euros. En aquest sentit, segons la companyia, la remodelació dels combois ha costat uns 30 milions d'euros, uns treballs que va adjudicar a Alstom. Cada tren d'aquestes disposa de 347 places i disposen dels nous equips de senyalització per circular per la xarxa francesa.
 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí