Edició 2707

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de desembre del 2025
Edició 2707

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de desembre del 2025

L’ajuntament de València lloga habitatge escombreria

|

- Publicitat -

Alfonso Grau, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València, va qualificar de “bulo” les referències a una suposada pràctica de lloguer de infrahabitatges des de l’empresa municipal Cabanyal 2010, encarregada de comprar el màxim d’habitatges a l’àrea afectada per la prolongació de l’avinguda de Blasco Ibáñez a través del barri. No era un “bulo” (paraules textuals del tinent d’alcalde). Al carrer de Sant Pere, estret i paral•lel al mar, que es transformarà amb el projecte al que el Tribunal Suprem va donar el dijous passat llum verda perquè l’Ajuntament pugui executar-lo, hi ha quatre habitatges llogats per Cabanyal 2010 que no poden descriure’s com habitatge.

Publicitat

Desenes de famílies tenen des de fa mesos a El Cabanyal un contracte d’arrendament de l’empresa mixta constituïda per la Generalitat valenciana, l’Ajuntament i diverses empreses, pel qual han hagut de dipositar una fiança. No obstant això, el contracte no ha servit en alguns casos per a poder empadronar-se, ja que els habitacles llogats són, per exemple, magatzems.

Hi ha lloguers que arriben a els 250 euros. En una d’aquests habitatges, un jubilat, amb 312 euros de pensió, acull a quatre dels seus descendents, entre ells a tres menors. En menys de 20 metres quadrats s’amuntonen quatre llits. No tenen llum, no tenen aigua, no tenen ventilació, les parets estan plenes d’humitat i el sòl és de ciment ple de forats. Des de fa vuit mesos aquest jubilat malviu amb l’autorització de l’Ajuntament. Afectats pel projecte acusen a l’alcaldessa, Rita Barberá, d’haver deteriorat el barri.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí