Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

La XECNA comercialitzarà la primera ‘tònica catalana’

L’empresari Ramon Carner, impulsor de les begudes amb consciència nacional, prepara la sortida al mercat de la que considera ‘la primera tònica catalana’. Segons ha explicat Carner, la tònica ‘és una beguda que cada cop té més adeptes’ i per això l’han escollit, però també ha reconegut que han d’oferir un producte de qualitat per garantir que els usuaris la compraran no només pel component emocional. Carner presentarà la nova beguda a la fira De tot CAT que tindrà lloc a Girona a partir d’aquest divendres i preveu començar-la a distribuir a partir del 8 de juny.

Redacció
Redacció 31/05/2010

Carner és propietari de l’empresa Àpats Food i, des de fa uns anys, distribueix productes en clau catalana, com ara la beguda energètica Desperta Ferro, la Cola Catalana-Cola Lliure, el whisky Jaume I o el rom Cristòfor Colom. Ara prepara la sortida al mercat d’un nou producte: ‘La primera tònica catalana’, segons precisa.

L’empresari aprofitarà la fira De tot CAT, que tindrà lloc a Girona del 4 al 6 de juny a Girona i servirà d’aparador de productes d’arreu de l’àmbit lingüístic català: ‘Cada any presentem una nova beguda, i aquest any toca la tònica. Hem optat per ella perquè cada cop es beu més i es fan més gintònics a les nits. Estem convençuts que tindrà una bona sortida’, assegura.

Carner, però, té clar que el producte que posa a la venda ha de ser atractiu no només per qui comparteixi una consciència nacional: ‘Si el producte no és bo no el compraran més. I aquest és una tònica molt bona, de qualitat, fina. Segur que repetiran’, afirma convençut.

L’empresari avança que estan treballant per treure també una ginebra catalana entre el mes de setembre i octubre, que fins i tot tenen clar ‘que tindrà nom de dona i que volen que ‘sigui perfumada, de color i de qualitat’. Tot i això, també avisa que la tònica sola també té molts adeptes: ‘Cada cop té més seguidors perquè una bona tònica es pot prendre sola. Penseu que alguns restaurants fins i tot ofereixen cartes específiques de tòniques’.

Un moment històric

L’empresari codinenc creu que es viu un moment històric i diu que preferiria no haver de posar a la venda productes amb consciència: ‘La consciència dels catalans ha de créixer d’una vegada. Hem de fer el pas. Volem que arribi un dia en el qual siguem un país normal, que les nostres begudes no siguin notícia i tanquem l’empresa’, diu irònicament.

La tònica catalana es podrà comprar a partir del 8 de juny a alguna de les nombroses botigues que la Xarxa d’Establiments amb Consciència Nacional (Xecna) té repartides per tot Catalunya.