La directora de Denim by Première Vision, Chantal Malingrey, ha assenyalat que l'elecció de Barcelona es deu a la vocació internacional del saló que pretén dirigir-se a professionals de diferents països i consolidar el seu paper de referent mundial. “Calia un lloc que correspongués als valors i als codis d'una comunitat tan particular com la del denim”, ha afirmat. En aquest sentit, ha ressaltat que “Barcelona és una ciutat dinàmica , jove i cosmopolita, una capital amb valors inspiradors, creatius i audaços en termes d'art, moda i estil de vida”.
Per la seva banda, per al director d'Expansió de Fira de Barcelona, Pere Camprubí, aquesta fita “s'emmarca dins de l'estratègia de la institució d'acollir esdeveniments de referència de primer nivell. En aquest cas , -ha afegit-, Fira ha volgut apostar per un saló innovador i dinàmic, al servei d'un sector tan arrelat al nostre país com és el tèxtil, un certamen amb unes perspectives de creixement importants que, amb el nostre posicionament i experiència, podem potenciar”.
L'esdeveniment creat el 2007 a París consta de dues edicions cada any -un al maig i una altra al novembre -, reuneix fabricants, confeccionistes i proveïdors d'accessori , entre d'altres, de més de 20 països i serveix per conèixer les tendències de les pròximes temporades i introduir nous conceptes per a les futures col·leccions.


