En plena crisi econòmica global, els dirigents polítics intenten donar respostes als seus ciutadans i sobretot intenten visualitzar una imatge de governants amb solucions; això fa que abusin dels gabinets de comunicació per exagerar una imatge de governants preparats que masses vegades és lluny de la realitat.
En tenim un exemple clar a Espanya; el seu president i sobretot els seus assessors són uns experts en vendre imatge i poca cosa més. L’hemeroteca és plena de frases cèlebres, des que tenim el sistema bancari més fort del món, fins a ser els últims en reconèixer que estàvem dins una crisi econòmica global. Prova d’aquesta actitud frívola va ser la mateixa negociació del model de finançament que ens va deixar un any sense donar compliment a la llei i , hores d’ara, no ha passat res. Segueix tenint un ampli recolzament popular.
Ens preocupa la situació a Catalunya; som diferents, ni més bons, ni més dolents i en economia també. La nostra força com a País és la seva gent. Sempre ens hem espavilat davant les dificultats; tenim emprenedors, gent que arrisca i que moltes vegades s’avança a la mateixa administració, però ara estem davant novetats importants. Ara no n’hi ha prou amb tot això i més si tenim un Estat que fins i tot ens va en contra.
Ens cal una administració al costat de la gent emprenedora i amb la gent que arrisca. Som un País de petita i mitjana empresa, de microempreses, d’autònoms i no de grans multinacionals, necessàries però no imprescindibles. El govern té que actuar i, si a sobre,com diu el Conseller Castells (no pas nosaltres) ara si que tenim de veritat un bon model de finançament, cal que es noti. La prova del cotó la tindrem en els propers mesos.
Els pressupostos de la Generalitat i del mateix Estat seran la prova del cotó del nou model. Per aquest motiu , les diferents administracions tindrien que fer accions reals.
Algunes propostes que fem des del Col•lectiu 2014 i que són factibles de dur-les a la pràctica són:
1.- Pagar a 60 dies i sense excuses , cosa que evitaria que les grans empreses que contractin amb les administracions tinguessin excuses per pagar als seus subcontractats, i aquests amb els seus proveïdors i treballadors.
2.- Que les línies de crèdit i avals de les administracions arribessin a la petita i mitjana empresa de veritat, i que no serveixin per fer més rics als que ja ho són.
3.- Destituir alguns responsables de la mala gestió d’algunes d’aquestes entitats d’estalvi, que avui s’aboquen a unes fusions sense cap mena de sentit nacional.
4.- Que el Govern reaccioni amb contundència davant les lleis espanyoles que dia a dia ens ofeguen més.
Quatre propostes que facilitarien noves oportunitats . donarien respostes i generarien il•lusions que avui són inexistents per culpa d’unes polítiques allunyades de la realitat.



