Londres no es queda de braços plegats

|

- Publicitat -

“La independència desestabilitzarà l'emprenedoria i potencialment farà perillar llocs de feina, ja que el Regne Unit ja no serà un mercat únic”. Aquest és el punt més destacable del document publicat el govern britànic que analitza les causes d'un sí a la sobirania a Escòcia. La precampanya pel referèndum del 18 de setembre ja fa temps que ha començat a l'illa de la Gran Bretanya. Com a totes les precampanyes, tots els partits hi diuen la seva, però en aquest cas s'hi ha d'afegir el govern de Westminster.

L'executiu de Londres vol jugar la carta de donar dades objectives posant en cert risc la legalitat, ja que no hauria de posicionar-se en la consulta. Ara bé, ja utilitza arguments familiars a Catalunya: posar barreres faria mal al comerç entre els dos territoris, hi hauria burocràcia afegida per les empreses que desitgessin instal·lar-se a la resta del Regne Unit o bé els ciutadans que haguessin treballat a ambdós costats de la frontera tindrien complicacions per rebre pensions. També recorda que els transportistes escocesos podrien haver de pagar per creuar la frontera, que les trucades per telèfon mòbil serien més cares a banda i banda de la frontera -l'informe oblida que les tarifes del 'roaming' desapareixeran-  i que les tarifes del correu postal tampoc serien les mateixes. 

Publicitat

David Cameron, conscient que cada vegada el vot és més volàtil a nivell europeu, mou fitxa per assegurar el tret d'una manera encara legal, però amb una legitimitat dubtosa. Un informe sota el nom d'anàlisi objectiu perd la credibilitat un cop només subratlla els punts negatius de la independència, aprofita per amenaçar amb tots els sobrecostos i dificultats que poden imposar. Oblida, per exemple, que Escòcia tindria una oportunitat d'or per créixer econòmicament sense les regulacions encotilladores que la City demana.  

Publicitat