Edició 2123

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 18 de maig del 2024
Edició 2123

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 18 de maig del 2024

L’Associació d’Agències de Mitjans (AM) sorpresa amb la forma de convocar els concursos públics de mitjans per l’administració

|

- Publicitat -

La Generalitat ofereix mitjançant concurs públic la gestió dels pressupostos de publicitat institucional, però un cop les agències aconsegueixen els contractes ningú controla quins criteris tenen en compte per adjudicar les partides, o qui els dicta, aquests criteris. Això ve a tomb arran que, el passat dilluns, una agència publicitària va signar un contracte amb el Grup Godó per 2.999.975 euros en concepte d’inserció de càpsules i microespais divulgatius de contingut informatiu. Aquests contractes s’afegeixen a d’altres tancats amb aquest grup de comunicació en el darrer any.
 
Per tot plegat, uns periodistes van preguntar sobre l’arbitrarietat d’aquestes adjudicacions a Francesc Homs, portaveu del Govern i conseller de Presidència, de qui depèn la publicitat institucional,  i aquest es va limitar a assegurar que el Govern no “regala els diners”. És a dir que ens vam quedar sense saber perquè aquest si i altres, no.
 
Com que el tema és molt greu i no només és practica a la Generalitat, l'Associació d'Agències de Mitjans (AM) ha mostrat públicament la seva sorpresa amb la forma de convocar els concursos públics de mitjans per l'administració, “davant l'escassa homogeneïtat de requeriments i documents tècnics a presentar”. Per posar un exemple més, segons l’AM “en alguns concursos s'obliga a l'adjudicatari al compliment d'algunes condicions que des dels propis plecs limiten la llibertat i eficàcia de les agències de mitjans a l'hora de concórrer a les licitacions”.
 
“Aquestes limitacions són -segons el parer de l'Associació d'Agències de Mitjans- aspectes que condicionen tant l'eficàcia de les ofertes de les agències de mitjans com el valor de les campanyes que l'Administració realitza amb l'objectiu de comunicar de forma eficient amb els ciutadans”. I nosaltres afegim que aquestes limitacions ofeguen una gran part de mitjans, com per exemple la premsa de proximitat, una ventafocs a la que, a més a més, deixen sense llenya… perquè el foc s’apagui per inanició.
 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut