Dissabte, 14 de Desembre de 2019 - Edició 506
La República

La Grossa anuncia el Nadal

De la mateixa forma que comprar La Grossa s’està establint com una tradició, l’anunci de La Grossa de Cap d’Any cada vegada és més esperat i com dèiem havíem de fer un pas més enllà. 

Mireia Guilera
Mireia Guilera 29/11/2019
Anunci de La Grossa 2019

I que, que? Ja heu vist l’anunci de la Grossa de cap d’any? Us ha agradat? Que en penseu?

A mi, personalment de tots els anuncis vistos fins ara, aquesta campanya que es diu “Feliç vida nova”, és la que més m’ha agradat, sense voler menystenir els anuncis d’anys anteriors.

Trobo entranyable el personatge de la Neus, la dona protagonista i l’eslògan encertadíssim FELIÇ VIDA NOVA! que no saps si és, perquè li ha tocat el premi o si vist el panorama, abandona al marit quan el veu fent burilles assegut al sofà.

Després d’escriure això, vaig voler investigar més i vaig decidir escriure un correu electrònic, a loteries de Catalunya i que ells m’ajudessin a resoldre els meus dubtes.

Des de Loteries, van fer arribar les meves preguntes a l’agència publicitària encarregada de realitzar l’anunci i aquestes van ser les seves respostes.

“Feliç vida nova”… com va néixer l’eslògan de l’anunci?

“Feliç vida nova és el resultat formal de l’evolució que ha fet la marca en aquesta campanya i que parteix de la seva essència del territori de marca a “l’alegria compartida” (o no).

La campanya de Cap d’Any 2019 marca un canvi d’eix conceptual respecte de les darreres campanyes de La Grossa. Hem tingut molt d’èxit amb els jingles que ens han fet d’aliats i s’han convertit en un company més, però era el moment de fer un canvi no només formal sinó evolucionar en el creixement de la marca. El canvi ha vingut, en aquest cas de la mà de la senyora Neus i d’un crit de guerra que és tota una declaració d’intencions: “Feliç Vida Nova”.

Aquesta campanya de la Grossa de cap d’any l’heu enfocada a l’empoderament de la dona?

El premi de Cap d’Any són 200.000 € i tot i que són molts diners tampoc podem asseverar que et capgira el món, però sí que et dóna una nova perspectiva, genera un canvi d’actitud vital, més motivador, més alliberador, per això el clam (Feliç vida nova) és un crit a la llibertat i a la possibilitat d’obrir-te a noves oportunitats. Aquest any tot aquest discurs l’hem formalitzat en un conte de Nadal protagonitzat per una dona de classe mitjana, molt normal, tots tenim a una senyora Neus a prop nostre.

“Feliç Vida nova” empodera, en aquest cas, a totes aquelles dones lluitadores que han sacrificat la seva vida pels seus i que ja toca que es dediquin a elles mateixes però podria ser un mantra de llibertat per a qualsevol afortunat.

És aquesta campanya més seriosa que les altres? Per què?

No de cap manera, l’humor forma part de l’ADN de la marca i a més és un humor molt característic de La Grossa, molt punyent, amb un gir, una mica atrevit i de vegades “gamberro”. És una senya d’identitat que ens representa i que forma part de nosaltres. Fa de fil conductor en les nostres comunicacions i defineix un to i una manera pròpia de parlar de la marca. Aquest any la campanya juga un mica a l’equívoc en la seva primera part, parodiant les històries típiques Nadalenques que apareixen en aquesta època de l’any, per sorprendre el públic amb el gir còmic característic, però esperem haver aconseguit el somriure que sempre busquem amb les campanyes de La Grossa.

Amb quina idea vau crear l’anunci?

De la mateixa forma que comprar La Grossa s’està establint com una tradició, l’anunci de La Grossa de Cap d’Any cada vegada és més esperat i com dèiem havíem de fer un pas més enllà.

Al Nadal ens inunden les campanyes clàssiques plenes de referències a l’amistat, l’amor, les noves intencions, els bons actes… campanyes molt emocionals, plenes de sensacions, en definitiva petites històries típiques i tòpiques amb totes les litúrgies. La Grossa és alegria, és festivitat, diversió, riures i humor, és compartir però és atrevida, real i nostra, molt nostra. Per això hem volgut fer la nostra versió de conte de Nadal, estil Grossa i centrat en un personatge que es va desenvolupant i fent-se gran a mesura que avança la campanya.

Com valoreu el resultat final?

Molt satisfets amb els resultats obtinguts fins ara. Encara és d’hora per fer-ne una valoració, estem al mig de la campanya i ens queda la part forta de l’any però estem contents tant en l’àmbit de qualitat de les peces de comunicació, com dels feedbacks recollits i sobre tot la rebuda que els nostres fidels i no tan fidels han fet de la nova campanya. La senyora Neus ha entrat a les llars catalanes amb el caliu que desprèn, la complicitat dels qui la veuen venir i l’humor de La Grossa.

Veurem la nova vida de la Neus? La dona protagonista d’aquest Spot?

Ja en la mateixa campanya trobem algunes pistes de com li va. La televisió ens ha presentat la senyora Neus però la ràdio ja ens avisa que el seu contestador treu fum, la gràfica i l’exterior ens mostren una Neus alliberada a l’estil de Thelma&Louise o Vacances a Roma i encara queden algunes sorpreses més per a les darreres setmanes. Estigueu atents

Gràcies a Loteries de Catalunya per la seva col·laboració i amabilitat en prestar-se a respondre les nostres preguntes.

Relacionats