Dissabte, 18 de setembre de 2021 - Edició 1150
La República

Futur d’ERC

Àngel Colom fou decisiu en la dissolució de Terra Lliure, i de integració de part dels seus membres a ERC., i de ben segur que això li passà factura en […]

Màrius Viella
Màrius Viella 14/06/2008

Àngel Colom fou decisiu en la dissolució de Terra Lliure, i de integració de part dels seus membres a ERC., i de ben segur que això li passà factura en la seva carrera política perquè els Catalans perdonen pero no obliden ; exemple que tambe es aplicable a Carod Rovira , que tot i haver aconseguit un augment important de diputats per ERC, la presencia de Xavier Vendrell a primera fila del govern de la Generalitat tambe el pot haver sentenciat al fracàs polític , igual com de ben segur que es trobarà Puigcercos en la seva presidencia d’ERC , que ja comença a petar per tots costats. A mi , no m’agrada que un exterrorista , em digui que puc fer , quin i com ha de ser el meu futur.

El consejero de Gobernación catalán cometió dos atentados con bomba
11-5-2006 09:20:27

MADRID. Xavier Vendrell, conseller de Governació de la Generalitat de Catalunya y, por tant, miembro del Ejecutivo de Maragall, participó en la comisión de dos atentados terroristas como miembro de la ya disuelta Terra Lliure. Así lo reconoció él mismo en su comparecencia ante el juez de la Audiencia Nacional Carlos Bueren el 18 de diciembre de 1992. El magistrado dictó entonces prisión eludible con fianza de 500.000 pesetas para Vendrell, imputado en las dilegencias previas abiertas contra aquella organización terrorista y sobreseídas en enero de 1996.

Secretario de Organización y Finanzas de Esquerra Republicana de Cataluña (ERC) y consejero tras la remodelación del tripartito catalán el pasado 20 de abril en medio de una gran polémica -pues era el firmante de las cartas en las que exigía cuotas para el partido al personal de la Generalitat-, Vendrell confesó voluntariamente que perteneció a Terra Lliure y llegó incluso a identificar a otros miembros de la organización terrorista, en la que ingresó en marzo de 1989 y en la que se mantuvo hasta junio de 1991, momento en el que Terra Lliure hizo pública su disolución. En este proceso Vendrell participó junto con «otras personas» de forma activa, según confesó él mismo al magistrado Carlos Bueren.