Diumenge, 20 de juny de 2021 - Edició 1060
La República

El Front per aturar la LOMCE s’amplia i avança

Avui hem signat un document/manifest “10 raons per rebutjat la Llei Wert”. L’hem signat conjuntament amb UGT, CCOO, STES, CEAPA, PSOE, CiU, PNB, IU-ICV, Geroa Bai, Compromís i Nueva Canaria. […]

Joan Tardà
Joan Tardà 13/06/2013

Avui hem signat un document/manifest “10 raons per rebutjat la Llei Wert”. L’hem signat conjuntament amb UGT, CCOO, STES, CEAPA, PSOE, CiU, PNB, IU-ICV, Geroa Bai, Compromís i Nueva Canaria.
La conclusió del Manifest es resumeix en l’exigència compartida per tots els signats de retirada de la llei i la reclamació de l’inici d’un procés de negociació. Com més ampli sigui el front d’oposició, més contundent i clara serà l’oposició i menys legítima la possible aprovació via majoria absoluta. Unitat d’acció i mobilització, heus ací la fórmula per fer enrere aquest projecte de llei tan reaccionari.
Adjunto els 10 punts del Manifest, les 10 raons:

1. Incapacitat del Govern per buscar un consens en matèria d’educació que pugui donar estabilitat al nostre sistema educatiu, que menysprea la comunitat educativa i els interlocutors socials i polítics amb qui no s’ha comptat mai, llevat que no fos per demanar-los adhesió al projecte de llei.
2. Instrumentalitza les legítimes aspiracions de millora del sistema educatiu per imposar una contrareforma segregadora i intervencionista, que resulta inútil per resoldre els problemes reals de l’educació.
3. Manca d’una memòria econòmica creïble suficient i deixa a un dubtós finançament europeu la cobertura dels crèdits que genera la reforma.
4. Conculca el principi d’igualtat d’oportunitats en produir la segregació prematura, permetre la publicació de rankings i afavorir l’exclusió de l’alumnat amb dificultats.
5. Promou un sistema de revàlides amb efectes punitius enlloc de formatius, que genera desconfiança envers el professorat i limita la formació integral de l’alumnat.
6. Devalua el sistema de Formació Professional, mancat d’impuls i recolzament, i organitza una classificació d’assignatures arbitrària, amb una ordenació acadèmica incongruent i antipedagògica que deixa fora del curriculum importants àrees formatives com l’EpC i altres imprescindibles per a la formació integral de l’alumnat.
7. Nega la diversitat lingüística de les CCAA amb llengua pròpia i atempta contra el model d’immersió lingüística que garanteix el coneixement del català i el castellà en finalitzar la formació i que ha estat fonamental per a la cohesió social i la convivència lingüística a Catalunya.
8. Imposa la recentralització educativa en promoure un canvi en la distribució de les competències i atorga al govern de l’Estat el control total de certes àrees estructurals i una major capacitat per determinar el curriculum i les noves revàlides.
9. Limita la participació de la comunitat educativa en buidar de competències els conselles escolars i postula una autonomia dels centres intervencionista pel que fa a les condicions laborals dels treballadors.
10. Malmet l’acreditada equitat del sistema educatiu públic sense millorar-ne la qualitat i instal•la un model educatiu elitista, economicista i impropi d’un Estat aconfessional.