Edició 2123

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 18 de maig del 2024
Edició 2123

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 18 de maig del 2024

Creix a Barcelona la lectura de la premsa local, gràcies als gratuïts

|

- Publicitat -

 

Publicitat

L’Enquesta de Serveis Municipals 2013 de l’Ajuntament de Barcelona indica que el diari del grup Godó es manté com el diari més llegit a la ciutat de Barcelona. En concret, un 34,5% dels entrevistats que llegeixen premsa (les respostes inclouen també les edicions digitals dels diaris impresos) es decanta per La Vanguardia en primera resposta (vuit dècimes més que el 2012), mentre que un 51,5% ho fa en segona resposta (+1,9). A continuació es troba El Periódico, amb un 20,3% (tres dècimes més que el 2012) i 34,9% (un punt més), respectivament.

A més distància es situen El País, amb l’11,4% en primera resposta (+2,2) i el 20,4% en segona (+1,5); l’Ara, amb 4,7% (+1,3) i el 7,9% (+1,8), respectivament; El Punt Avui, amb el 2% (-0,2) i el 4,6% (+0,2); El Mundo, amb l’1,2% (-0,1) i el 3,6% (es manté); Público, malgrat que l’edició impresa va tancar el febrer del 2012, registra el 0,9% (-0,1) i l’1,5% (-0,2); l’ABC, amb el 0,3% (+0,1) i el 0,8% (+0,2), i La Razón amb el 0,2% (-0,2) i el 0,6% (-0,3).

Creix la premsa local i internacional i cau la gratuïta generalista

De l’enquesta municipal barcelonina també destaca el lleuger increment de lectura a Barcelona ciutat de premsa local i de diaris internacionals. En concret, la premsa de proximitat, en segona resposta, registra un 1,4% de lectors, mentre que l’any passat era l’1,1%; el 2011, el 0,9%, i el 2010, el 0,7%. Aquest increment coincideix amb el desplegament de les 10 edicions de Línia Barcelona, una per cadascun dels districtes. Aquest detall, que passarà sempre desapercebut pels diaris generalistes i el mass media, és clau per a la lectura de premsa a Barcelona. Linia Barcelona està fent una gran feina, gens reconeguda pel sector però agraïda cada vegada més pels barcelonins. La premsa local barcelonina i gratuïta és la única que creix, n’han de prendre nota les centrals de mitjans, les agències de publicitat i les Administracions.

Per la seva part, els diaris internacionals obtenen un 3,7% de lectors a Barcelona, quan l’any passat era el 2,7%; el 2011, el 2,5%, i el 2010, l’1,3%.

A banda, la desaparició de diaris gratuïts generalistes també es veu reflectida en els resultats de l’enquesta. En primera resposta, els gratuïts registren un 14%, quan l’any passat era el 20,1%; el 2010, el 23,6%, i el 2008 el 34,1%. En segona resposta, els resultats són del 21,1% aquest any; el 28,7%, el 2012; el 35,1% el 2010, i el 47,9% el 2008.

L’Enquesta de Serveis Municipals 2013 de l’Ajuntament barceloní es va realitzar entre el 10 d’abril i el 20 de juny amb una mostra de 6.000 entrevistes domiciliàries.

 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut