Dimarts, 27 d'octubre de 2020 - Edició 824
La República

Com és el dia a dia d’un CAP amb la crisi del covid19

“En aquests moments la pregunta que més ens fan és què s’ha de fer si un membre de la família presenta símptomes” En aquesta ocasió he volgut parlar amb la […]

Mireia Guilera
Mireia Guilera 25/03/2020

“En aquests moments la pregunta que més ens fan és què s’ha de fer si un membre de la família presenta símptomes”

En aquesta ocasió he volgut parlar amb la Maite una treballadora de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania del Centre d’Atenció Primària de Pineda de Mar per a que ens expliqui com és el seu dia a dia i com viu ella aquesta crisi sanitària del Covid19

Quants anys tens ?

28

Què vas estudiar ?

Biologia

En què consisteix la teva feina ?

Treballo a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania del Centre d’Atenció Primària de Pineda de Mar

Quina és la pregunta que et fan més sovint ?

En aquests moments la pregunta que més ens fan és què s’ha de fer si un membre de la família presenta símptomes i conviu amb altres persones a la mateixa vivenda. En aquest cas recomanem que la persona s’aïlli tant com pugui de la resta de persones. Si hi ha més d’un lavabo que en faci servir un exclusivament per a ell/a i que sobretot es faci ús de les recomanacions de seguretat com són mantenir la distància i rentar-se les mans molt sovint, a més de desinfectar correctament qualsevol estri o superfície que hagi pogut tocar l’afectat.

Com estàs vivint aquesta crisi sanitària ?

Tot i que intentem mantenir la calma tot sovint hi ha moments d’estrès, al CAP no es viu igual que a un Hospital, evidentment, ja que aquí no rebem directament els afectats. Però si rebem moltes trucades i és difícil no tenir sempre la resposta adequada per poder assessorar a la gent, que tot sovint està espantada. A més, els protocols han anat canviant ràpidament d’un dia a l’altre i la informació que podia servir un dia, podia no ser vàlida al dia següent.

Què us sobra i què us manca ?

Sobrar, no sobra res, la veritat. Ens falta material per protegir-nos i mans per agafar el telèfon.

Quantes hores treballes ?

Durant aquests dies ens han ajustat els horaris de manera que es reduïssin els lapses de temps en els que coincidíem al centre les persones del torn de matí i el torn de tarda, així que, tret de la gent que té guàrdia, la resta fem jordanes de 6h.

Com tornes a casa després d’haver rebut tanta pressió i estrès ? Tens alguna tècnica de relaxació ?

La veritat és que és esgotador. Com he dit abans, no és la mateixa pressió que estan patint als hospitals, però sovint tractem amb gent que està espantada i hem de tractar de mantenir la calma i sobretot transmetre aquesta serenitat a l’usuari.

Tens temps d’estar informada ? Creus que hi ha sobre informació als mitjans ?

Ens arriba informació constant del Departament de Salut i de la direcció del centre. Si no fos per això, dubto que tingués temps (o ànims) per fer-ho fora. Intento desconnectar un cop arribo a casa.

Respecte l’excés d’informació trobo que és important tenir un esperit crític i escollir bé les fonts d’informació.

Fotografia cedida : per Maite ( al seu lloc de treball )

 

 

 

 

 

 

 

Relacionats