Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Burger Quin

|

- Publicitat -
A la plaça del Pou de Greix, a la cruïlla entre el carrer de Mar i la Rambla, una de les multinacionals del colesterol que ens amenaça amb els seus productes hi ha posat un anunci que diu:
 
Quin fácil és tenir capritxos.
No faré massa comentaris davant l’evidència i m’estalviaré, sobretot, els de caire polític perquè, en aquest cas, em semblen sobrers. M’ajustaré només a una qüestió purament de criteris de qualitat i comercials.

Si jo fos els responsable d’aquesta empresa multinacional al nivell que li corresponguessin les competències adequades prendria, sense cap mena de dubte i de forma immediata, les següents decisions.

1- Ordenar la immediata retirada de tots els cartells d’aquesta sèrie.
2- Convocar un reunió urgent amb tot els caps de zona per tal de demanar-los explicacions per la seva deixadesa i que transmetessin la informació dels danys causats a la imatge a totes les seves estructures. En aquesta reunió els faria lliurament d’una normativa sobre imatge que contindria l’exigència d’un darrer control de qualitat a nivell de punt de venda. Exigiria les responsabilitat adequades a cada nivell de l’estructura.
3- Revisar el circuits operatius del departament de màrketing i dirimir responsabilitats entre els diferents estrats de decisió.
4- Una vegada aclarides les responsabilitats, actuar en conseqüència revisant l’organigrama i reajustant les competències del departament. Potser algú hauria de ser cessat.
5- Bloquejar el pagament de les factures a l’empresa de publicitat contractada i donar instruccions al departament jurídic per tal de:
a. Rescindir el possible contracte de prestació de serveis
b. Estudiar la interposició d’una demanda contra aquesta empresa per danys a la imatge i perjudicis comercials.
6- Contractar una nova campanya lliure d’errors (naturalment amb un altre operador publicitari) , amb una major potència i presència per tal d’intentar esborrar els efectes negatius de l’anterior.

Publicitat

Però com que no ho sóc, no ho puc fer. En canvi, qui ho podria i ho hauria de fer no ho fa.

Per quina raó? Per ineptitud, potser?

Si fos així, el President d’aquesta companyia, el cessaria immediatament, oi?

Per què no ho fa, doncs? Potser perquè a la seva empresa no funcionen els circuits d’informació? O potser perquè només té contractats ineptes? O potser resulta que ell mateix és un altre inepte?

Voleu dir que el President d’una companyia tan gran pot ser titllat d’inepte? Jo diria que no. És més, estic segur de que no. Aleshores….???

El més probable és que la campanya s’hagi contractat des d’uns despatxos centrals fora de Catalunya i que tant l’empresa publicitària, com la consultoria de màrketing, com la impremta siguin empreses de fora. Això no justifica la seva ineptitud, és clar, però posa encara més en evidència la ínfima o nul·la professionalitat del personal d’aquí i deixa en entredit la qualitat global de tota l’empresa.

Malgrat tot, no passarà res i us convido a comptar quants dies durarà el cartell exposat als seus punts de venda.

Vergonyós!

Ara digueu-me: Algú s’imagina com actuarien si els cartells d’aquesta campanya publicitària s’haguessin exposat a tots els punts de venda amb un lema més o menys com aquest:

 

Qe facil és haver hun capricho.
 
Oi que ens entenem?

 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut