Rufián i Montero reiteren la “voluntat ferma de fer equip” per a tenir una “esquerra forta”

Poques hores abans de l'acte, Montero i Rufián insisteixen a defensar la seva proposta de coalició tot i el rebuig d'ERC

|

- Publicitat -

Tot i el rebuig explícit d’ERC, el diputat republicà Gabriel Rufián i l’eurodiputada de Podem Irene Montero insisteixen a defensar la seva proposta d’una coalició d’esquerres que aglutini ERC, Podem, i altres grups progressistes, de cara les properes eleccions. Aquest dijous, precisament, tots dos protagonitzaran l’acte ‘Què s’ha de fer?’, on explicaran i aprofundiran més en la seva proposta, però hores abans, tant Rufián com Montero s’han passejat per les emisores catalanes fent quatre cèntims del que serà la xerrada. D’una banda, Rufián ha ignorat el rebuig d’ERC, que ja va descartar una coalició de caire municipal a Igualada, i ha insistit a demanar que al partit republicà que “lideri aquesta confluència” nacional. El republicà sosté que davant l’ofensiva de la dreta i l’extrema dreta “no té sentit” que es presentin “14 esquerres” separades a l’Estat; tanmateix, ha negat que aquesta proposta de coalició sigui un trampolí per a deixar ERC. “Seria un desgraciat si renunciés a ERC. Hi seré fins que em facin fora”, ha promès, alhora que ha qualificat de “safareig” les reflexions sobre l’absència d’Oriol Junqueras a l’acte d’aquesta tarda.

Per la seva banda, l’eurodiputada de Podem Irene Montero ha defensat que l’aliança amb Rufián hauria d’estar “impulsada” per ERC a Catalunya i per Podem a l’Estat. En una entrevista a Ser Catalunya, Montero ha dit que en l’acte d’aquesta tarda amb Rufián expressaran la “voluntat ferma de fer equip” en una aliança electoral per tenir una “esquerra forta”. L’eurodiputada de Podem ha afirmat que hi ha “diferents fórmules d’articular la cooperació”, sense detallar quina hauria de ser, i ha dit estar “disposada” a ser la candidata en les eleccions espanyoles.

Et pot interessar  Junqueras diu estar obert a escoltar "alternatives millors" a l'IRPF però avisa el PSC que ERC vol "el màxim per al país”
Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí