ACN Barcelona – Pimec valora positivament el pla de xoc contra la multireincidència a Barcelona presentat aquest dimecres per la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i pel govern espanyol, i considera que és un “pas important per donar una resposta judicial àgil i eficaç”. Segons la patronal de la petita i mitjana empresa, aquesta problemàtica no només afecta la seguretat ciutadana, sinó també l’activitat econòmica de la ciutat. En un comunicat, la patronal ha apuntat que “és fonamental” que aquestes mesures vagin acompanyades de la dotació de recursos humans i infraestructures adequades. Així mateix, Pimec espera que aquest pla de xoc es complementi amb la futura llei d’eficiència judicial.
Per Pimec, un dels aspectes “més rellevants” del pla és la consolidació dels jutjats que fins ara eren provisionals per judicis immediats, que passaran a ser jutjats d’instrucció, una mesura que donarà continuïtat i estabilitat a aquest mecanismes accelerat del sistema judicial. El pacte inclou la creació de quatre nous jutjats dedicats a judicis ràpids per abordar la multireincidència, fet que veuen com “un avenç significatiu”.
A més, l’entitat ha destacat que les administracions s’hagin posat d’acord per “abordar un problema complex que exigeix cooperació i coordinació”.


