Dues biblioteques catalanes, aspirants a ser la millor biblioteca pública del món

La biblioteca García Márquez, a Barcelona, i la biblioteca Pilarín Bayés, a Vic, són candidates al premi 'Millor biblioteca pública' que atorga l'IFLA

|

- Publicitat -

La biblioteca García Márquez, situada al districte de Sant Martí de Barcelona, i que encara no té un any de vida, es consolida com una de les millors biblioteques de Barcelona, i podria esdevenir la millor biblioteca pública del món. L’equipament municipal, inaugurat a finals del mes de maig del 2022, opta al premi de millor biblioteca pública de l’any, atorgat per la Federació Internacional d’Associacions de Bibliotecaris i Biblioteques (IFLA). Una de les altres biblioteques nominades, també catalana, és la biblioteca Pilarín Bayés, a Vic (Osona). 

El premi s’atorga cada any a una de les biblioteques inaugurades durant l’any anterior, i posa especial atenció en el disseny i arquitectura de l’edifici, així com en els materials emprats per construir-la, la disposició interior de l’espai, i la interacció de l’edifici amb l’entorn i la cultura local.

Publicitat

La biblioteca García Márquez compta amb tots aquests elements per ser considerada una de les millors; a banda del seu excel·lent disseny exterior, d’estil nòrdic, la biblioteca destacada per ser una gran construcció que utilitza fusta, així com àmplies vidrieres per deixar entrar llum natural, i nombrosos espais en el seu interior, com ara l’espai d’hamaques, la terrassa o l’estudi de ràdio, així com pel projecte social i cultural que impulsa.

>

El 2022, la guanyadora d’aquest premi va ser la Biblioteca Pública de Missoula, als Estats Units d’Amèrica (EUA).

Et pot interessar  GREU | El català s'apaga a poc a poc a Barcelona: només un 17,8% dels joves té el català com a llengua habitual
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí