Per fer la independència som els que som, no cal esperar a aquells que no volen pujar. Portes obertes i arranquem!

|

- Publicitat -
Ja ha pas­sat una set­mana del gegantí Dragon Khan de la política cata­lana. Després de baixar lenta­ment durant tres mesos al punt més baix de la muntanya russa en només unes hores, una set­mana si voleu, hem tor­nat a pujar al punt més àlgid del procés. En menys d’una set­mana hem can­viat els coman­da­ments del Gov­ern i dels par­tits polítics i hem tor­nat a ani­mar, il·lusionar i donar con­fi­ança a la infan­te­ria. Estem en el punt més alt de la muntanya russa, almenys en el punt més alt que hem tro­bat fins al moment. I la baix­ada no cal que l’esperem per demà ni demà pas­sat, però no tin­drem els 100 dies de grà­cia i treva que s’acostuma a donar als nous equips, lid­er­at­ges i projectes.
 
Estar a dalt sig­nifica que ens hem d’agafar fort, con­tenir una mica, aga­far aire, preparar-​nos. Saber dosi­ficar al màxim la adren­a­lina i no deixar-​nos empor­tar pel ver­ti­gen i és que alguns vol­dran saltar, de fet, alguns ja fa molt de temps que han marxat amb excuses diverses de si no els agrada el color de la camioneta que els ha tocat o el com­pany al costat del qui els ha tocat seure. Ara som els que som els qui fem el procés, i hau­rem detenir pacièn­cia perquè segu­ra­ment quan arribem al final la alcaldessa Colau s’oferirà a ser la primera pres­i­denta de la república perquè dirà que ho hem acon­se­guit grà­cies a ella, en Duran potser ens dirà que ho hem acon­se­guit grà­cies al seu seny i la seva nego­ciació sec­reta, l’Anna Gabriel potser etz­iba allò de que ella ho hau­ria fet mil­lor i la Teresa For­cades s’oferirà a deixar els hàbits per il·luminar-nos el camí. Potser també hi serà en Pere Navarro que ens dirà que ho hem acon­se­guit grà­cies a la seva visió política i al seu sac­ri­fici. Ai que diver­tit que serà, ai que riurem aquell dia.
 
Però el cert és que cap d’aquests ve en la mateixa camioneta que la nos­tra. I tam­poc no cal que els esperem per arren­car ja que només amb fum no farem res. I si em per­me­teu ser irònic sem­bla que la Colau esta just en una camioneta dar­rera nos­tra per si obrim el camí d’espines i el con­ver­tim en flors baixar cor­rent i inten­tar avançar-​nos, en Duran està esper­ant a veure si fem marxa enrere o ens la fotem, l’Anna Gabriel ja és espir­i­tual­ment al punt final tot i que físi­ca­ment no sap com arribar-​hi perquè el seu enfada­ment amb el món no li per­met com­par­tir viatge amb ningú que no sigui ella mateixa, i la Teresa For­cades està med­i­tant la raó per la qual els cata­lans i les cata­lanes vam omplir la Merid­i­ana per la inde­pendèn­cia i no per dem­a­nar que ella sigui la primera reina d’una hipotètica monar­quia cata­lana. De’n Pere Navarro si que és cert que ningú no sap que fa.
 
La qüestió és que per fer el camí difi­cultós som els qui som, ni masses ni pocs, amb els altres ja ens hi tro­barem quan haguem obert camí, quan haguem fet que allò impos­si­ble sigui real­i­tat, quan haguem apartat les pedres del camí. Estem al punt més alt de la muntanya russa, en som molts, i cal que ens pre­parem i és que quan comencem a baixar baixarem de cop. Més ràpid que mai i tots els deures que no tinguem fets no els podrem fer men­tre les clatel­lades del dia a dia no ens deixin temps ni d’analitzar el que està pas­sant. I haurà una línia ver­mella en aquest tra­jecte on ja no hi haurà marxa enrere, on ja no hi haurà temps pel pened­i­ment, on fins i tot no hi haurà treva ni com­pren­sió per part de l’Estat cap als seus propis ali­ats a Catalunya.
 
Som els que som, no cal que esperem a aque­lls que per estratè­gia, ego o por no volen pujar, com deia ja els tro­barem al final. De nous ja se’ns sumaran, gent valenta pel camí tro­barem que sense fer soroll s’hi sumarà quan vegi que això va seriosa­ment. Portes obertes i arranquem.
 
www​.ericber​tran​.cat
Publicitat