Diumenge, 23 de gener de 2022 - Edició 1277
La República

Una oficina d’ING Bank discrimina una clienta per parlar en català

Plataforma per la Llengua ha demanat a l’Oficina de Drets Lingüístics i a la Direcció General de Comerç del País Valencià que intervinguin per garantir els drets dels catalanoparlants

Redacció 04/11/2021

Una oficina de l’entitat bancària ING Bank va discriminar una família perquè es van dirigir al personal de l’entitat en català.

Els fets van succeir el 15 i 18 d’octubre a l’oficina bancària del carrer Sant Vicent Màrtir de València. El primer dia, un dels treballadors va negar-se a atendre una família que es va dirigir a l’oficina per fer una operació.

L’empleat va exigir-los que parlessin “en espanyol. No t’entenc i no tinc l’obligació d’entendre’t”. D’aquesta manera va atemptar contra el dret a ser atès en llengua catalana al País Valencià.

Poc després una directiva de la sucursal els va dir que havien faltat el respecte al personal i els va demanar que abandonessin el local.

El 18 d’octubre la filla va presentar-se un altre cop a l’oficina per presentar una reclamació. Novament se li va negar el dret a parlar en català, i només van accedir a omplir el full de reclamacions un cop va amenaçar-los de trucar la policia si s’hi negaven.

Plataforma per la Llengua ha demanat la intervenció de l’Oficina de Drets Lingüístics i a la Direcció General de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana per tal de garantir que els consumidors poden expressar-se en català.