Edició 2109

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 04 de maig del 2024
Edició 2109

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 04 de maig del 2024

Trànsit justifica el tall de l’AP-7 i la C-25 per seguretat viària: “Volíem evitar un accident múltiple”

Lamiel recorda que una calamarsada similar l'any 2022 a la C-32 va deixar un balanç de 16 ferits, quatre de greus

|

- Publicitat -

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha justificat el tall durant hores de l’AP-7 i la C-25 arran d’una forta calamarsada per garantir la seguretat viària. “Vam actuar de manera conservadora per evitar un accident múltiple”, ha assenyalat Lamiel aquest diumenge en declaracions a Catalunya Ràdio i RAC1. El director de l’SCT ha recordat que una calamarsada similar el febrer del 2022 a la C-32 al Maresme va provocar un xoc d’una trentena de vehicles amb un balanç de 16 ferits, quatre de gravetat. “Ara no hem de lamentar aquesta situació”, ha afegit Lamiel, que sí ha reconegut que es podria haver millorat la informació i que caldrà analitzar si la neteja de la via es podia haver fet més de pressa.

 

Publicitat

Lamiel ha assegurat que, amb el “record” del xoc múltiple a la C-32 de fa dos anys, “es volia evitar” que aquest dissabte es produís una situació similar. I afegeix, que, si s’hagués produït, “treure els cotxes d’allà encara hauria estat més complex”.

 

El director del Servei Català del Trànsit ha demanat disculpes a les persones que es van veure atrapats durant hores amb els seus vehicles, però ha dit que una calamarsada com es va produir i amb aquesta intensitat, era “molt imprevisible”. De fet, ha explicat que Trànsit tenia “la mateixa informació que tenia tothom” i que un fenomen com es va produir, “deu ser de molt difícil previsió”. Lamiel s’ha preguntat si és “casualitat” que just fa dos anys, en les mateixes dates, es produís una situació molt similar a la C-32.

 

Pel que fa a l’arribada de les màquines llevaneus, Lamiel ha assegurat que no estaven lluny, ja que venien de Granollers, i que la que es va encarregar de netejar la via en sentit sud va arribar a la zona en 20 minuts. En sentit nord, hi va arribar més tard perquè la circulació era més complicada i va quedar atrapada per un accident que hi havia a la cua.

 

Analitzar si es podia netejar més de pressa

 

Tot i que la neteja de la via no és competència de Trànsit, Lamiel ha reconegut que caldrà “afinar” si en situacions com la que es va produir dissabte caldria “reforçar”  i preveure “recursos suplementaris” per escurçar el temps de neteja. “Hem d’analitzar si podíem fer la neteja de la via més de pressa per solucionar la situació”, ha dit, i “si en lloc de dues màquines llevaneus en podem posar quatre, fantàstic”.

 

Lamiel ha afegit que caldrà fer aquest anàlisi amb el titular de la via, amb qui ha remarcat que aquest dissabte “hi va haver coordinació”: “En 20 minuts es va arribar al punt, però podem millorar en la resolució de treure la pedra de la via”.

 

Més “incisius” en la informació

 

Lamiel ha reconegut que es podria haver millorat la informació i ser més “incisius” a l’hora de donar vies alternatives als conductors. La informació hauríem de millorar-la i aliar-nos més amb els navegadors”, ha reflexionat en veu alta el director de l’SCT. “Ens va molt bé la crònica de ràdio de la incidència perquè ajudava a balancejar el trànsit, però també hem de coordinar-nos millor amb els navegadors –i ja hi estem treballant- perquè surti aquest tipus d’incidència més informada”, ha puntualitzat Lamiel.

 

“Potser hem de ser més contundents”, ha admès, i ha ver estat “més diligents” per desviar el trànsit cap a la C-60 i la C-32 per als vehicles que circulaven en sentit nord. En canvi, en sentit sud, ha dit que estaven “més lligats”, ja que la via alternativa, la C-35, ja anava “molt saturada”. En tot cas, ha admès que caldrà pensar si cal canviar els protocols de desviació de trànsit en dobles vies.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut