Dijous, 22 d'abril de 2021 - Edició 1001
La República

La firma catalana GPA guanya una licitació de 200.000 euros a l’Amèrica Central i el Carib per avaluar el sector aeri

El grup analitzarà el transport aeri a sis països i farà propostes de millora perquè aquest contribueixi a l’economia

Avatar
Agències 04/04/2021

La consultora catalana GPA ha guanyat una licitació del Banc Interamericà de Desenvolupament (BID) de 235.000 dòlars (gairebé 200.000 euros) per avaluar el mercat del transport aeri a sis països de l’Amèrica Central i el Carib. Durant 17 mesos, l’empresa analitzarà la situació del sector a Nicaragua, Hondures, Costa Rica, Panamà, El Salvador i la República Dominicana amb l’objectiu de fer propostes de millora perquè el transport aeri contribueixi al creixement econòmic i social de la regió. Per a l’adjudicació del projecte, GPA ha comptat amb el suport de l’oficina d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya- de Washington, especialitzada en l’assessorament per accedir a licitacions internacionals.
En concret, la firma amb seu a Barcelona dissenyarà un full de ruta que inclourà mesures d’integració dels diferents espais aeris i analitzarà les barreres reguladores que estiguin dificultant l’arribada de noves companyies als mercats, segons detalla el Departament d’Empresa i Coneixement en un comunicat publicat aquest diumenge.

Segons el conseller delegat de GPA, Jaume Adrover, els països on l’empresa treballarà “comparteixen la sensació que estan perdent oportunitats en el sector del transport de passatgers com a motor de desenvolupament de turisme, d’atracció d’inversió estrangera i de generació de més activitat econòmica”. Adrover afegeix que la penetració de companyies aèries de baix cost en aquests països “és petita” i explica que “un vol de San Salvador a Managua d’una hora costa entre 600 i 800 dòlars, un preu similar al que costa anar als Estats Units”.

En aquest sentit, el directiu subratlla que aquesta situació està provocant que “els mercats no facilitin el creixement econòmic i social que acostuma a portar l’aviació”. Així, explica que la seva feina consistirà a “revisar si la gestió dels aeroports és atractiva per a les companyies amb tarifes competitives, impulsar una gestió el més transparent possible i garantir que els òrgans de supervisió dels països tenen prou capacitat per administrar què passa al sector”.