Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Els taxistes fan un ultimàtum i amenacen amb mobilitzacions de cara a les eleccions o el MWC

|

- Publicitat -

Ultimàtum del sector taxista. La plataforma Élite Taxi ha donat deu dies al Govern per preparar una proposta “seriosa” de canvi a la llei del taxi per abordar la situació d’empreses com Free Now, que consideren que posen en risc l’actual sistema de tarifes regulades.

Després d’una assemblea celebrada davant l’Estació de Sants de Barcelona, l’entitat ha amenaçat amb protestes i mobilitzacions de cara al Mobile World Congress, que comença el 27 de febrer, i les eleccions municipals del mes de maig. “Si no posem fre a això i definim que és cada cosa, al final ho pagaran els usuaris”, ha apuntat el líder de l’entitat, Tito Álvarez.

Publicitat

Segons ha denunciat davant la premsa, Free Now ha demanat despenjar-se del sistema tarifari regulat per tenir més flexibilitat i posar els preus “que els doni la gana”. “El taxi té unes normes i tothom que treballi amb taxis les ha de complir. Si volen quedar-se han de complir les normes, no posar la seva dictadura, és de bojos”, ha afirmat el responsable d’Élite Taxi.

Polèmica per les tarifes dinàmiques

A parer seu, la fortalesa del servei de taxis és la seva “capil·laritat” i sempre sota la mateixa tarifa tant si plou com si fa sol. “Això no es pot desvirtuar”, ha avisat Álvarez. Tanmateix, els taxistes apunten que la diferencia de model de taxi entre Madrid i Barcelona és “abismal”. Amb tot, ha alertat que si no es “tanca el cercle” i es deixa fer a les plataformes fer “el que vulguin” tot plegat serà en va.

“A l’agost Free Now va anunciar que posaria tarifes dinàmiques a la tarifa regulada de taxi, i que quan hi hagués molta demanda inflaria els preus“, ha asseverat Álvarez. En aquest sentit, ha afirmat que a Barcelona l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) ha amenaçat l’empresa en treure-li la llicencia. “La tarifa és sagrada i no es pot inflar, és igual per tots els taxis”, ha avisat el responsable d’Élite Taxi.

“Sabem que venen eleccions, que ve el MWC, més fires, i el taxi mai ha fet una vaga, tot i que hi ha hagut amenaces o avisos, però sempre hem arribat acords. Jo crec que un govern d’esquerres com ara que governa ERC hauria d’entendre que les plataformes no poden regular un servei públic, han de complir les normes dels serveis públics”, ha resolt.

Mobilitzacions i protestes

“Si en deu dies no tenim una proposta seriosa sobre la taula per introduir a la llei del taxi la definició del que és un operador de transport i que obligui a complir aquests criteris (…) nosaltres començarem una bateria de mobilitzacions que anirà de menys a més, amb marxes lentes i aturades parcials”, ha resumit Álvarez.

Per la seva banda, el Departament de Territori ha apuntat que ha iniciat l’estudi de la viabilitat jurídica del canvi de la llei del taxi. Ara bé, fonts del Govern han assegurat a l’ACN que són tràmits que poden trigar mesos, ja que hi ha diversos actors implicats. En qualsevol cas, la conselleria que encapçala Juli Fernàndez ha remarcat que no abordarà cap modificació de la normativa actual que no tingui un “ampli consens” del sector i dels partits polítics.

Élite Taxi denuncia que els VTC continuen operant a Barcelona

Tito Álvarez també ha assegurat que els vehicles de transport amb conductor (VTC) continuen operant a l’àrea metropolitana de Barcelona, tot i el decret llei que va entrar en vigor el passat 1 d’octubre. L’Institut Metropolità del Taxi (IMET) havia de resoldre abans del 31 de desembre les sol·licituds d’autorització de les llicències i, segons Álvarez, s’han concedit 300 permisos dels més de 3.000 que es van demanar i n’hi ha 300 més en tràmit.

En aquest sentit, Élite Taxi ha denunciat que els VTC continuïn oferint servei a la capital catalana, tot i no tenir autorització, i ha explicat que aquest dimecres es van reunir amb el tinent d’alcalde de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, per traslladar-li el seu malestar.

Segons Álvarez, l’Ajuntament de Barcelona està “retocant els últims serrells” per començar a immobilitzar els VTC que no tinguin llicència urbana. Així mateix, Élite Taxi ha explicat que Batlle els va traslladar que a partir del pròxim 11 de gener la Guàrdia Urbana “començarà a fer campanyes específiques” contra els vehicles de transport amb conductor.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut