Els Bombers treballen en un incendi que s’ha declarat pels volts de dos quarts de tres de la tarda en una zona de vegetació, a tocar del barri de Font de la Pólvora de Girona. Són 24 dotacions, cinc de les quals són aèries, que intenten frenar les flames, amb especial atenció a les que es dirigeixen a la zona de la vall. Es tracta d’una zona on hi ha rostoll i també vegetació. La columna de fum es pot veure des de diversos quilòmetres a la rodona. Els Bombers han rebut l’avís a les 14:34h i a la zona també s’hi han desplaçat els Mossos d’Esquadra i efectius de la Policia Municipal.
Segons informa l’Ajuntament de Girona en una piulada, s’ha activat el pla Infocat en fase d’emergència pel foc a la zona del Polvorí i demanen el confinament a casa als veïns dels barris de les Pedreres i Font de la Pólvora.
Els Bombers han actualitzat a les 15.32 hores que l’incendi evoluciona de forma ascendent en una zona forestal. Els mitjana aeris estan fent descàrregues al cap i els efectius estan prioritzant el flanc dret per evitar que el foc s’obri cap a la vall.
Protecció Civil ha fet l’enviament Es-Alert amb l’ordre de confinament al barri i a les Pedreres i demana als veïns tancar portes i finestres, no sortir al carrer i seguir les indicacions de les autoritats.